• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markkänning EP hydrauliklåda

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Attans otur, vid en vänstersväng ut på en asfaltväg från en grusplan skrapade det till ordentligt någonstans i underredet. När jag sedan stannade och tittade så hade lådan för hydrauliken till stödbenen fått sig en rejäl törn och satt bara fast i bakänden. När jag strök med handen på undersidan kände jag att det var lite blött, sannolikt hydraulikolja. Det droppade inte men såg definitivt inte bra ut.

Nu undrar jag lite hur jag ska göra? Kommer naturligtvis kontakta mitt försäkringsbolag i morgon och anmäla olyckan.

Konstruktionen med en låda som hänger rätt lågt under bilen verkar helt galen egentligen. Borde kunna göra en låda som har en lägre höjd kanske lite bredare.

Nåja, det är sånt som händer. Vet någon var närmaste ställe som monterar EP system finns? Jag bor i Blekinge?

Tack på förhand.
 
E

ericssonc52

Guest
här finnss; Torbornavägen 21 - 253 68 Helsingborg (Ättekulla ind.område)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Mycket märklig montering, enligt mej.
Har man begränsad frigång under bilen, borde man nog monterad pumpenheten någon annanstans.
Jag fick min pump i garaget, visst den inkräktar på lastutrymmet, men en sådan dyr/känslig utrustning bör sitta väl skyddad.
Jag ser även att många al-ko-chassin som är låga redan från början, får extremt låg frigång vid själva stödbenen, där blir det troligen framtida problem med framkomligheten.
 
Toppen