Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har likadant på min. Sätter du vävtapen på rullen kant eller på själva markisens kant?Är det lika dant i båda ändar?
Det är inte ovanligt att det blir en glipa i ena änden medan den andra går helt in som den skall. Detta beror antagligen på att markisväven töjer sig en aning mer längs den ena kanten. När markisen sedan vevas in så blir det en glipa i den ända som den uttöjda kanten av väven är. En annan variant kan vara att inbördes avstånd mellan inre och yttre fästpunkter har förskjutits på något sätt.
Om detta är fallet med din markis vet jag ej eftersom det bara är den ena änden som syns på bilden. Skulle det vara så att det är olika så är ett enkelt, men kanske inte så proffsigt, att sätta en remsa vävtejp längs kanten på den sida som går in helt. Längden på denna tejpremsa får man testa sig fram till genom att helt enkelt tejpa en ganska lång bit och sedan veva in markisen. Blir det inte bra så får du rulla ut, pilla upp tejpen och klippa bort en bit och testa igen osv.
//Michael, medlem
Hej, glipan är lika stor i båda ändarÄr det lika dant i båda ändar?
Det är inte ovanligt att det blir en glipa i ena änden medan den andra går helt in som den skall. Detta beror antagligen på att markisväven töjer sig en aning mer längs den ena kanten. När markisen sedan vevas in så blir det en glipa i den ända som den uttöjda kanten av väven är. En annan variant kan vara att inbördes avstånd mellan inre och yttre fästpunkter har förskjutits på något sätt.
Om detta är fallet med din markis vet jag ej eftersom det bara är den ena änden som syns på bilden. Skulle det vara så att det är olika så är ett enkelt, men kanske inte så proffsigt, att sätta en remsa vävtejp längs kanten på den sida som går in helt. Längden på denna tejpremsa får man testa sig fram till genom att helt enkelt tejpa en ganska lång bit och sedan veva in markisen. Blir det inte bra så får du rulla ut, pilla upp tejpen och klippa bort en bit och testa igen osv.
//Michael, medlem
Nej, min är inte eldrivenDu har inte en Thule omnistor 9200 Eldriven?
Våran började med att glipa, sedan rusade den ut utan att stanna. Har nu fått in den & för ankrat den
Upptäckte sedan att den att det är just dessa som det är fel på.
Detta hände för några dagar sedan. ( I Portugal )
Har gjort fel anmälan till Thule. Hoppas få det fixat när vi kommer hem. Någon fler som fått den fixad?
Titta på #9 man kan vända fötterna åt fel håll, på min skall de vara neråt annars blir det som du beskriverNej, min är inte eldriven
Titta på #9 man kan vända fötterna åt fel håll, på min skall de vara neråt annars blir det som du beskriver
Förstår inte hur du menar med fötterna neråt. Har du nån bild på det....Titta på #9 man kan vända fötterna åt fel håll, på min skall de vara neråt annars blir det som du beskriver
Förstår inte hur du menar med fötterna neråt. Har du nån bild på
Har tagit en filmFörstår inte hur du menar med fötterna neråt. Har du nån bild på det....