• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markis Problem

Matsa

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
43067
Medlemskap
2025
Skulle vilja flytta fram markisen några decimeter men då får jag för mycke "brytning" på veven som tar emot sidan på bussen. Som den sitter nu så sticker den ut bakåt så jag fritt utrymme under för att veva in å ut.
Finns de nån typ av "universalknut" lösning ?
Har för mig att jag sett de på något forum,,
Eller nåt annat förslag ?
Ska försöka bifoga nån bild..

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Med en ändrad infästning kanske du kan vinkla kassetten så att vevuttaget blir riktat mer ”utåt”, principbild nedan. Ganska vanligt att markisen är monterad vinklad på det viset på plåtisar. Jag förmodar att bärarmarna går att justera om vid sina fästen så att markisen inte pekar ”upp i himlen” när den rullas ut.

E9524A01-FEA8-42BF-90B6-3D80E681922A.jpeg

Matsa

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
43067
Medlemskap
2025
Med en ändrad infästning kanske du kan vinkla kassetten så att vevuttaget blir riktat mer ”utåt”, principbild nedan. Ganska vanligt att markisen är monterad vinklad på det viset på plåtisar. Jag förmodar att bärarmarna går att justera om vid sina fästen så att markisen inte pekar ”upp i himlen” när den rullas ut.

Visa bilaga 238652
Har kollat på detta men tycker de blir lite för krångligt å montera dit.

Toppen