• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Man tutar inte på äldre i trafiken.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Man tutar inte på äldre i trafiken.

Ganska kul, men det funkar inte så i verkligheten. Det är en skröna.

/M

F

F.d. 52920

Guest

Krockkuddar funkar när dom vill , volvo hade en tid problem med S40 då dom kunde lösa ut vid en hårdare stöt då man körde ner i en grop.
Och på grabbens wv polo så löste den inte ens ut då han frontade med mötande fordon (blixthalka och ingen blev skadad).

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Var ett tyskt bilmagasin som tog upp detta för några år sedan när videon var ny. Man stegrade kontinuerligt kraften från utgångsläget med bärkassar tills krockkuddarna löste ut.
Det som behövdes var en kundvagn fylld med ölbackar. 2 personer sprang mot bilen och sköt vagnen framför sig.

Videon är jättekul, men man skall nog ta det för vad det är.:)

/M

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Den scenen är fejkad och hur inspelningen gick till har man visat på TV, filmsnutten är kul. :)

Chaffören hade en knapp för att utlösa krockkudden med och han blev ganska mörbultad eftersom man fick göra många omtagningar.

Tanten är från Malmö!

Världens Malmötant - Malmö - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Tack vare krockkudden så klarade vi oss förra året. Blev påkörd av ett annat fordorn. Bilen hamnade på skroten till mitt förtret. Jag hade en Peugot 206 årsm 05. Bästa bil jag ägt.

Agge

Toppen