• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Man måste tydligen vara listig

LasseSg

FD HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023
Har vid två tillfällen kontaktat Autohallen. Mailat text och bild på listerna i husdelen. Anledningen till detta är att listerna krympt varför det blivit glipor, speciellt i de delar i inredningen som är böjd åt ena eller andra hållet. Bilen är en Mclouis Glen 2004. När det nu är dags att plocka ut bilen efter vinterförvaringen vore det roligt att fixa till skönhetsfelet. Mina två mail till Autohallen har tyvärr resulterat i att de förblivit obesvarade. Är det någon som vet vad man kan göra åt problemet eller som vet var man kan få tag i lister kan ni väl höra av er.
LasseSg

LasseSg

FD HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023
Sv: Man måste tydligen vara listig

Har även haft telefonkontakt. Blev då ombedd att maila bidler vilket gjorts vid två tillfällen. Inget svar.

LasseSg

FD HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023

Har även haft telefonkontakt. Blev då ombedd att maila bilder vilket gjorts vid två tillfällen. Inget svar.

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Vi hade samma problem i en Dethleffs. Jag tog bort listen och förlängde den med hjälp av varmluftspistol med svag värme. Listerna behöll sin rätta längd så länge vi hade kvar bilen.

LasseSg

FD HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023

Tack för tipset med varmluftpistolen. Har återigen mailvägen kontaktat Autohallen i Hol. Samma resultat, inget svar.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Har du kommit ihåg att ange vem du pratat med, och vad du vill med dina bilder, ibland när man kontaktar företag på flera olika sätt, glömmer man att de ofta massor av olika förfrågningar att hantera och därigenom har svårt att komma ihåg, och "para ihop" mailen och telefonsamtalen? :)

F

F.d. 53012

Guest

Jobbar bara med nyförsäljning för att hålla uppe resultatet.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Ring Risto på Autohallen, en gång till, så ordnar han säkert ditt problem. Sedan håller jag inte med Jaktfalken om att de "bar jobbar med nybilsförsäljning". Autohallen Hol öppnar ny verkstad inom kort och kommer även då ha FIAT-verkstad. Våra erfarenheter av Hol är bara goda.

ha de.........

Senast ändrad:

LasseSg

FD HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023

Efter ytterligare ett mail ringde Autohallen upp mig. Tyvärr finns inga nya lister att få tag i vare sig i Sverige eller Italien. Fick även av Autohallen rådet att lossa listerna, värma med varmluftpistol, töja och limma tillbaka dom.
Tack alla ni som engagerat i problemet och hört av er.

F

F.d. 25310

Guest

Gokväll

Ring Risto på Autohallen, en gång till, så ordnar han säkert ditt problem. Sedan håller jag inte med Jaktfalken om att de "bar jobbar med nybilsförsäljning". Autohallen Hol öppnar ny verkstad inom kort och kommer även då ha FIAT-verkstad. Våra erfarenheter av Hol är bara goda.

ha de.........

Detta med Fiatverkstad, låter intressant, då jag har Fiat motor.
När tror du det är aktuellt.

Christer

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Stor invigning av verkstad är lördagen 16 mars. Efter det eller kanske någon dag innan kan du säkert tala med Risto.

ha de................

Toppen