• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Man lär så länge man lever!

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Vi har haft vår bil i två år, inne på det tredje.
I dag när vi kom hem från några dagars åkande, upptäckte jag att man kan öppna/stänga rutorna EFTER att man stängt av motorn och dragit ut nyckeln!!!!!!!!!!
Har man åkt med rutan lite neddragen ska man kunna stänga efter att man stängt av maskineriet. Ganska fiffigt tycker jag. Hade jag ingen aning om tidigare!
Inte en dag utan att mann lär sig något nytt!

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025
Sv: Man lär så länge man lever!

Ja du ser,det upptäckte jag oxå på vår nya Matrix som vi haft i drygt 2 månader nu,det var det inte på vår gamla 05:a men en bra funktion !!! :spinny::mcride:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Pensionär,
jag tror att den funktionen bara fungerar några minuter efter det att motorn är stoppad och tändningen är frånslagen.
V-backen ;)

F

F.d. 25142

Guest

Intressant. Ska kolla i morgon. Tack.

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Instämmer! Upptäckte nyss- efter att ha ägt bilen i 2år-att man kan fälla upp duschstången mot motsatta väggen och på så sätt få en klädstång! Bra va!
Att det ska ta 2 år att hitta den finessen!

Bilgrun

S

Sara & Micke

Guest

Kanske lite off-topic men på min VW personbil fungerar elhissarna med avstängd motor tills förardörren öppnas.
Kanske är så på Ducaton också...

/Micke

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

En annan finess på nyare Dukato som inte alla känner till är "Follow me home" belysning.
Drar man i ljusreglaget efter att man stängt av motorn tänds strålkastaren en viss tid (tror det var 30 sek) så man ser vart man går när det är mörkt.
Drar man i reglaget fler ggr så ökar man tiden med 30? sek för varje gång.
:msn_sleep::msn_sleep::msn_idea::msn_idea:
//W

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Att inte innerbelysningen över framrutan funkar efter 5-10 minuter med avstängd motor verkar skumt.Kanske för att inte ladda ur batteriet vid glömd tänt lampa.Men i alla fall.:(

Toppen