• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Man blir lite ledsen

F

F.d. 55256

Guest
I S nytt (Caravan Clubs värmlandsavd) läser jag följande under rubriken:

Ordföranden har ordet.
En målsättning på riksplanet är att vi även skall tillhandahålla övernattningsplatser läs ställplatser! Biter vi inte oss själva i ryggen då måntro. Här kämpar vi att driva campingplatser med idealister och till en billig peng, skall vi dessutom tillhandahålla nästintill gratisplatser på utsidan med ungefär samma standard. Om kommunen vid någon båthamn kan fixa detta är en sak. Men i CC regi, nej tack.

Ordagrant refererat från S nytt. Hoppas att CC på riksnivå inte lyssnar på sådana tankar. Ställplatser utanför campingar skall ju inte ha samma standard som campingen. Ett ställe att fylla vatten, tömma toa/gråvatten, eventuellt tillgång till el och nattro är ju vad som erfordras.
Ove.G

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Man blir lite ledsen

Vi blir inte ledsna. Det är inte oss det är synd om. Det är dom stackars campingägarna som inte kan tänka fritt.

Vi skulle parkera husbilen i Lomma på väg ner till Malmöfestivalen. Hittade en campingplats med en jättestor parkeringsplats utanför, typ badplatsparkering. Där kostar det 25:-, betalas i receptionen.

När jag skulle betala ville dom ha 150:- för "quickstop". "Vi ska bara parkera, ingen VA, inga sopor, ingen el (vi har solceller), inga campingmöbler eller markis", ingen dusch eller toa. "Quickstop", 150:- blev svaret. Nejtack. Vi körde ett par hundra meter längre bort och parkerade på nästa badplatsparkering, gratis.

Vi får väl hjälpas åt och försöka rädda de stackars campingägarna innan de går i konkurs genom att upplysa dem om att bara sälja det vi behöver vid varje enskilt tillfälle.

F

F.d. 7747

Guest

I S nytt (Caravan Clubs värmlandsavd) läser jag följande under rubriken:

Ordföranden har ordet.​

En målsättning på riksplanet är att vi även skall tillhandahålla övernattningsplatser läs ställplatser! Biter vi inte oss själva i ryggen då måntro. Här kämpar vi att driva campingplatser med idealister och till en billig peng, skall vi dessutom tillhandahålla nästintill gratisplatser på utsidan med ungefär samma standard. Om kommunen vid någon båthamn kan fixa detta är en sak. Men i CC regi, nej tack.

Ordagrant refererat från S nytt. Hoppas att CC på riksnivå inte lyssnar på sådana tankar. Ställplatser utanför campingar skall ju inte ha samma standard som campingen. Ett ställe att fylla vatten, tömma toa/gråvatten, eventuellt tillgång till el och nattro är ju vad som erfordras.
Ove.G
:wideeyed:Vad är det du blir ledsen över ?
Inom CC precis som inom HBK lär det ju finnas en ganska delad uppfattning om vad campingar mm. ska tillhandahålla för service till oss husbilsåkare ,
speciellt som många anser sig ha det mesta i sin ägandes husbil , och campingar , eller kommuner mm. ska bygga upp en för oss aceptabel service som helst av allt inte ska kosta mer än en 50-100 kr .

Jag känner inte ordförande i värmlandsavd. av CC men förmodar att han har säsongsplats på deras egen camping , om så är fallet så prioterar han säker sina egna intressen före oss husbilsåkare som bara vill stanna till och använda anläggningen för en struntsumma av vad en husvagnsåkare ska betala .

Jag själv är lite kluven till det här hårdnackade motståndet som finns inom klubben vad gäller samarbete tillsammans med andra organisationer avsende ställplatser , här utalas det ofta att ensam är stark och att klubben och dess kommungrupp ska kunna göra underverk .
Själv skulle jag önska att alla märkes och husbilsklubbar gemensamt hade ett starkt sammansatt organ som via lobbing kunde driva på i en gemensam sak .

SCR har ju insett detta och därmed också lyckats kabla ut sitt budskap inom dom flesta kommuner i sverige , inte konstigt att så många enskilda campinägare hoppar på tåget , dom är ju företagare och vill tjäna pengar på sin verksamhet , som enskilda företagare hade dom inte fått det genomslag i många kommuner som dom i dag har om dom inte haft en stark gemensam organisation att falla tillbaks på .
Rulla Lungt .

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jovisst ligger SCR före, men dom har också några fler år på nacken

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Före Husbilsklubben och dess otroliga kunskap------------jag är skepptisk som Stefan Sauk sa.

Toppen