• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Manöverpanel Hobby Toscana

maxons

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
30791
Medlemskap
2024
Hej, mitt första inlägg och vart finns flest experter på området om inte här.
Frågan är om det skall finnas indikation på mängd vatten i spillvatten/gråvattnet på min panel?

På panelen så kan jag se batterikapacitet för bodel och bildel med en knapp som jag dubbeltrycker på för respektive batteri jag vill kolla.
Temperatur inne och ute med en knapp som jag också dubbeltrycker på för att kolla temp för respektive givare.
Sedan har jag en för vatten och den indikerar för tillfället 20%, vilket jag tror visar vad som är kvar i färskvattnentanken. Men den går inte att dubbeltrycka på som
jag tror att man skall kunna gör för att kolla mängden i spillvattnet.

Tyvärr förstår jag inte hur man lägger in bild i inlägget. ( måste länkas till en URL men bilden ligger som en jpg bild)
Men panelen sitter i en Hobby Toscana 670 AK från 08.
Försäljaren menade att det inte var så på denna variant men jag har svårt att tro att man inte skall kunna se mängden vatten i gråvattenstanken.
Visserligen kan jag säkert se om det går några kablar ner i den tanken men jag hacccpr för tillfället inte hunnit med att lokalisera den ännu eftersom den var köpt igår.
Panelen är en blå avlång panel med grå ram. Man startar strömmen på den, samt ljuset för utebelysning och vattenpumpen samt det jag skrev ovan.
Någon som vet?
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Välkommen till klubben! Om du betalar den lilla medlemsavgiften så får du en massa
bra rabatter och erbjudanden och du kan dessutom lägga in bilder här på forumet.

Har du sökt på forumet med din panels fabrikat och modell?
Det kan ju sitta nästan vilket fabrikat som helst i bilarna.
//Tony
 

renegade

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Vilhelmina
Hej, mitt första inlägg och vart finns flest experter på området om inte här.
Frågan är om det skall finnas indikation på mängd vatten i spillvatten/gråvattnet på min panel?

På panelen så kan jag se batterikapacitet för bodel och bildel med en knapp som jag dubbeltrycker på för respektive batteri jag vill kolla.
Temperatur inne och ute med en knapp som jag också dubbeltrycker på för att kolla temp för respektive givare.
Sedan har jag en för vatten och den indikerar för tillfället 20%, vilket jag tror visar vad som är kvar i färskvattnentanken. Men den går inte att dubbeltrycka på som
jag tror att man skall kunna gör för att kolla mängden i spillvattnet.

Tyvärr förstår jag inte hur man lägger in bild i inlägget. ( måste länkas till en URL men bilden ligger som en jpg bild)
Men panelen sitter i en Hobby Toscana 670 AK från 08.
Försäljaren menade att det inte var så på denna variant men jag har svårt att tro att man inte skall kunna se mängden vatten i gråvattenstanken.
Visserligen kan jag säkert se om det går några kablar ner i den tanken men jag hacccpr för tillfället inte hunnit med att lokalisera den ännu eftersom den var köpt igår.
Panelen är en blå avlång panel med grå ram. Man startar strömmen på den, samt ljuset för utebelysning och vattenpumpen samt det jag skrev ovan.
Någon som vet?
Hej! Jag har en Toscana 690 -09 och den har inte kontroll för gråvatten, enbart dricksvatten.
 
Toppen