• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Nu har Maja varit på rull igen och här kommer på sedvanligt sätt en liten reseberättelse. Vi berörde denna gång Nomandie-Cognac-Loiredalen-Chablis-Champagne-Nahedalen och Moseldalen innan vi vände hemåt. Välkommen med på vår resa!
 

Bilagor

  • Majas resa till ost o vinlandet Frankrike 2016..pdf
    1,8 MB · Visningar: 921

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Tack Staffan för en trevlig och berikande läsning. Förstår att Maja hade en hel del smått och gott att konka på.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Tack för ytterligare en av era trevliga reseberättelser.:)
Skulle uppskatta om ni lade in de av era nattparkeringar som saknas i HBK:s lista.

Birgitta
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Tack för alla vänliga tillrop, vänner!

@Birgitta/Birglas; Jodå jag lovar i berättelsen att lägga in våra nattparkeringar MEN för närvarande är listan med deras koordinater på vift! Återkommer så snart pappret är återfunnet :) Ber om ursäkt att jag inte kunnat hålla mina löften......
 
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Lysande!
Men hur härbärgerar ni dessa kvantiteter av vin, cognac m.m. i en plåtis? Har ni släpvagn? Specialinredning?
Själva har vi problem med att trycka in femton flaskor!
När kan vi komma och provsmaka?
rutnanny
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Majas vårresa 2016 gick till ost- och vinlandet Frankrike

Lysande!
Men hur härbärgerar ni dessa kvantiteter av vin, cognac m.m. i en plåtis? Har ni släpvagn? Specialinredning?
Själva har vi problem med att trycka in femton flaskor!
När kan vi komma och provsmaka?
rutnanny

Hej rutnanny
Inga problem. Plåtis funkar till allt. Vi har inga stora behov för övrigt då vi förr fjällvandrade en del och då får ju all packning lov att rymmas i ryggsäcken! Skämt åsido, under sängen har vi ett rymligt stuvutrymme och utöver stolar och bord så har vi nog mest vin där. Denna gång kompletterat med lite växter från Monets trädgård ( se berättelsen).

Vår första husbil var en Hobby delintegrerad och den rymde mycket mindre. Våra Knausar BoxStar har varit trogna bärare av flytande souvenirer. Möjligen fick vi denna gång förvara några pilsnerflak från färjan under bordet vid sittgruppen. Observera att vi inte kör med överlass! Vi har en plåtis på 3500 och väger vid utresa med fyllda tankar 3000-3100 kg. Det betyder plats för mer än 300 flaskor vin a 1,2 kg :) Och vi som brukar ha bara drygt hälften.........:)

Jag tror vi har någon skvätt i kylen om ni har vägarna förbi. Välkomna! ;)
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Tack, sitter och läser och det blir nog lite besök av de platser du också varit på.
Jag saknar koordinater. Jag letar och letar. Ibland hittar jag ställena men inte allt.
Ex. Vi spetsade in oss på slottet Chateau de Bueil som är ett destilleri med god renommé.
Även ställplatser och campingar.
Nu skall jag fortsätta läsa och leta.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Intressant läsning! Grottbostäderna måste vi åka till nästa gång vi är i de trakterna. Men detta med maxhöjd 1,9m vid ställplatsen i Metz förstår jag inte. Vi var där den 7 november och vår bil är 2,75m hög. Vi har fortfarande taket kvar :D . Kanske tillfällig avstängning vissa tider på året?
 

jan-olof

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6186
Medlemskap
2024
Tack för en trevlig berättelse jag ämnar åka den i vår men jag saknar koordinater såg att de har kommit bort.
har du funnit dem?
 
Toppen