• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MAGSJUKA, INBROTT, STÖLD OCH RÅN

F

F.d. 53088

Guest
Vi har nu återvänt till Spanien, efter 47 dagar i Marocko. Innan vi reste var det många som varnade oss för magsjuka, inbrott, rån och stöld just i Marocko, för man "hade hört att"... Vi har inte hittat några som helst belägg för detta påstående! Marocko känns MYCKET tryggt och säkert! Det finns gott om poliser, de är mycket trevliga och hjälpsamma. Över huvud taget är marockanerna mycket vänliga. Magsjuka förekommer visserligen, men är inte speciellt vanligt. Vi åt "ute" många gånger på små inhemska restauranger,samt köpte mycket frukt och grönsaker.
Är ni nyfikna på Marocko, får ni gärna höra av er!

Hälsar Inga-Lill och Arne

Husbilen GILA

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: MAGSJUKA, INBROTT, STÖLD OCH RÅN

Skulle vara spännande att få ta del av en liten reseberättelse, erfarenheter och tips till oss som fortfarande inte kommit över till Afrika.

URSÄKTA! Hittade er trevliga hemsida och där fanns precis det jag efterlyste. Tack!

Senast ändrad:
F

F.d. 50015

Guest

Hej!
Jag hittade er blogg för några dagar sedan och har läst från början till nu. Tack för en helt underbart trevlig skildring, fina och vackra bilder och underhållande. Det är som att läsa en mycket bra reseskildring i bokform, man kan inte sluta. Nu kommer jag i fortsättningen att följa er blogg varje dag.

Ha´ en fortsatt bra och trevlig resa!
:msn_sun:

Ann

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

Följer åxå er blogg ! jättetrevlig o informativ läsning:yes:

F

F.d. 25023

Guest

Välkomna tillbaka till Spanien och den trevliga campingen nära Torre del Mar! (gissar vi)

Blev det inte en avstickare till Fez eller Volubilis? O andra sidan är det ju trevligt att ha mycket att uppleva nästa gång, det blir det väl... Marocko brukar fånga en med sin olikhet!

Hoppas vi syns någonstans. Just nu är vi i Portugal, ligger stilla och njuter av solen, havet och maten i Manta Rota. Marknaderna väntar i helgen.

hälsning
anita&jyrki

F

F.d. 53088

Guest

Hej!
Trevligt att höra från er! Nej, det blev inte Fes, Meknès eller Volubilis! Nå´t ska man ju ha kvar till nästa gång! det kändes som om huvudet var så fullt av intryck efter ALLT vi sett och upplevt, så vi behövde smälta det, och inte fylla på med. Vi tror att man upplever mer genom att gå varsamt fram och riktigt tar till sej det man upplever!
Ja, vi står på en fin naturistcamping ca 1 km väster om Torre del Mar.
Hälsningar Inga-Lill och Arne

Toppen