• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Maffig husbil

J

Jimbo

Guest
Sv: Maffig husbil

Hugos. Svensk bil som byggs efter kundens önskemål =)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag tillhör inte dom kunderna som väl är en husbil skall väl vara lagom stor och smidig att ta sig fram med detta ärmer en bussän husbl.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Bilen på bilderna ska väl närmast ses som rullande garage/verkstad för en crossåkare, med möjlighet att bo och sköta hygienen.

Med tanke på att garage/verkstad förmodligen tar upp en betydande del av utrymmet, är det till och med tveksamt om bilen är registrerad som "husbil".

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser at bilen har norske skilt, og for å bli regnet som lastebil må lasterommet ha full høyde og være tilstrekkelig langt. Ser og at det er fønster som tyder på køyer over verkstedet, den norske stat krever da en engangsavgift beregnet for bobil (husbil) og bilen får Campingbil M1 i vognkortet, samme kodesett som den svenske PB II. I Norge er kjørkortet helt etter EU regulativ uten unntak, så for det beister der er det førerkort klasse C som gjelder.

Toppen