• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MADRASSMYSTERIET

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har ett olöst problem med vår bäddmadrass i alkoven sedan 2003. Alkoven är 2000x1600 mm och i botten ligger en flätad träkonstruktion. På den ligger en ca. 100 mm tjock (ganska hård) skumgummimadrass och överst har vi två bäddmadrasser med ett stort underlakan. Kanten på alkoven består av en träkant som sticker upp ca. 75 mm.
Problemet är att bäddmadrasserna ständigt försöker krypa av alkoven på natten !?!??. Vi har försökt att binda fast dem i innerkant, men det är svårt att hitta något att få fäste med då jag inte vill borra i karossen (kanske borde jag limma?). Senast har vi köpt ett gummerat nät som man har under mattor på IKEA, men det har inte blivit märkbart bättre. Det som förbryllar mig mest är att madrassen bara flyttar sig åt ett håll och inte lika gärna inåt då det är gott om plats till väggen.
ALLA TIPS ÄR VÄLKOMNA!

F

F.d. 6081

Guest
Sv: MADRASSMYSTERIET

ett alt är att köpa breda kardborreband och sätta fast dom..använder du gummimattan + banden så bör dom ligga kvar.

Annars så får man försöka ligga riktigt stilla under natten....haha

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Prova att ligga med huvudet åt andra hållet!

Du roterar troligen åt samma håll i sömnen.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag skulle tro att tyget i den undre madrassen är vävt med en viss riktning. Detta gör att bäddmadrassen flyttar sig åt ett håll. Prova med att rotera den undre madrassen 180 grader.

F

F.d. 4424

Guest

Vi hade samma problem med en FFB. I den nerfällbara sängen vandrade madrassen. Vi lade ett lakan mellan över och undermadrass Lakanet veks om kanten ordentligt och bäddmadrassen slutade vandra. Lagom till varje bäddlakansbyte fick vi justera lakanet mellan madrasserna. Kan kanske hjälpa även er. För vår del var det som Michael säger undermadrassens tyg som var "stubbigt" och stelt.

KalleW 320

Toppen