• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mått På bakdäck och överhäng

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
HAr sökt hela helgen.
Hur lång är det från bak däcket och till slutet på husbilen (överhänget) på en sunlight t69 l 2015 års modell, Ska förbreda parkeringplats och måste vet den längden!

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Mått På bakdäck och överhäng

Bilens totallängd tycks vara 743cm. Axelavstånd 404cm enligt broschyr och enligt Fiat är avståndet fram till framaxeln 95cm. Då skulle avståndet från bakaxeln till bakänden vara 244cm.

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

ojoj menar du att bakhänget är 244 cm, det är ju redigt långt!

Då måste jag förlänga min parkering med 126 cm!! för att bilen ska stå inne på min tomt!

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Överhänget låter rimligt. Hur ser din P-plats ut? Kan du backa in husbilen så bakänden sticker ut över gräset så räcker det om P-platsen är 5,30-5,50. Det bästa är så klart om hela bilen kan stå på hårdgjord yta.

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Min gammla HB var 6 meter fick precis plats, NU måste jag flytta på staketet, gräva bort gräs och lägga singel, där bak delen kommer hänga ut.
Det blir nog bra Har ca 40 cm Singel nu innan gräset så blir ca 130 till då!:yes:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Ja alltid är det något som måste ändras vid byte av fritidsfordon. Fick plana ut min uppfart för att inte bakänden skulle ta i vid uppkörning med förra husbilen. Har inte många cm tillgodo idag heller, men det går...

Toppen