• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Märklig händelse

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Åkte hemifrån mot Ludvika i torsdags, tankade på Jet i Enköping (Salaavfarten).
Vidare till Restaurang Piren i Ludvika där vi övernattade. Senare anslöt kompisar hemifrån.
På morgonen när jag startade lyste varningslampan "funktionsfel på insprutningssysyemet" försökte starta om samma resultat.
Instruktionsboken låg hemma så jag gick över till våra kompisar för att kolla i hans bok.
Vad får jag se!!!!!! Han sitter och kollar i instruktionsboken om varför varningslampan för "funktionsfel.............."
Då visar det sig att vi båda har tankat på samma mack, från samma pump med ett par timmars mellanrum!!!!!
Samtidigt får vi samma felsignal, vi har båda lika bilar, en har gått 600, vår bil ca 300 mil.
Ringde till Jet för en kommentar, deras bränsle är det naturligtvis inget fel på!
Nu var det inget allvarligare fel som tur var.
Men man blir lite undrande när det händer som i detta fall.

C

cheetah1

Guest
Sv: Märklig händelse

Motorlampan betyder inget annat än att det lagrats en felkod i styrsystemet. Vad exakt som är fel går inte att veta utan att läsa ut felkoden med en dator.

Toppen