• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mälarhusen

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Vi och ett annat husbilspar strålade sammans i Mälarhusen i onsdagskväll (se ställplatsinfo) helt underbar plats med en badstrand som jag inte sett dess like till i Sverige, under kvällen kom det en del flanörer och joggare de flesta hejade glatt och en hundägare stannade och pratade en god stund med oss, han tyckte det var bra att det kom husbilar till platsen som annars kan vara lite ödslig om kvällarna och det ligger en del sommarhus i närheten som han tyckte också borde uppskatta vår närvaro.

P1010806.JPG

Men sade mannen, här bor en del "snobbar" som inte tycker det är ok att det är husbilar på "deras" mark...men sade han bry er inte om dem om de dyker upp!
Vi var helt ensama så när som på en tysk husbil som stod en bit från oss, nästa dag omkring 10-tiden kommer ett par i 50-60 årsåldern gående mot våra husbilar och innan vi hinner säga hej till paret så formligen översköljs vi med ord och fraser typ..kan ni inte läsa skyltarna m.m, vi blir först lite paffa över det burdusa bemötandet vi får med en gång men sedan svarar vi att 24 timmars regeln gäller även här och att vi inte "campar" i den bemärkelsen som skyltarna gör gällande, paret med frun i spetsen ger sig inte utan blir ännu mer otrevliga och ber oss att "försvinna" in i skogen sidan om istället eller ta in på campingen några kilometer därifrån, diskussionen tar slut när frun kallar min lugne kompis för "dum i huvudet", där gick gränsen för oss och vi bad dem avlägsna sig från oss!

Så, låt er inte avskräckas från att ta till Mälarhusen för det är en väldigt fin ställplats, men..ta med att snobbarna kan dyka upp och de är inte trevliga....(el. pålästa):oops:

//Pilot

Toppen