• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lysekil

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Lysekil

Vi låg 2 nätter i Lysekil för en vecka sedan. Det kostade 40 kr /natten. Man betalade endast för el. Tömning och tillgång till dusch och toa fanns ca 300 m mot centrum. Tog max 10 minuters promenad till centrum. Stor matbutik på 5 minuters gångavstånd.

Stod där också förra veckan och tilläggas kan att det var gratis att stå där i upp till 8 dygn och behövde man ingen el så var det verkligen 'gratis'. Heder åt en sådan kommun. :):)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Stod där också förra veckan och tilläggas kan att det var gratis att stå där i upp till 8 dygn och behövde man ingen el så var det verkligen 'gratis'. Heder åt en sådan kommun. :):)

Det är problem vid regn då delar av planen blir en stor vattenpöl. Jag förstår inte varför Lysekils kommun inte kan köra dit ett lass grus och jämna ut planen.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Ja, det såg jag också för på söndagen när det regnade nåt fruktansvärt så var det en stor sjö utanför min bil men det ser ut som om dom fortfarande håller på att färdigställa parkeringen så det är väl inte riktigt klart.

Olsson ABBA

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
2354
Medlemskap
2021

Det är problem vid regn då delar av planen blir en stor vattenpöl. Jag förstår inte varför Lysekils kommun inte kan köra dit ett lass grus och jämna ut planen.

Grus är nog hårdvaluta i denna bergia del av vårt land,tycker kommunen har en bra innstälning till avgifter på ställplatsen. (Det fins inga stora pöLAR bara försmå stövLAR:wink:). Ha en trevlig sommar trots rengn. MVH Olsson ABBA & Ludde

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vi låg 2 nätter i Lysekil för en vecka sedan. Det kostade 40 kr /natten. Man betalade endast för el. Tömning och tillgång till dusch och toa fanns ca 300 m mot centrum. Tog max 10 minuters promenad till centrum. Stor matbutik på 5 minuters gångavstånd.

Vi såg inget tömningsställe och behövde inte tömma när vi var där för en tid sedan. Var hittar man tömningsstället ca 300 m mot centrum? Parkeringen/ställplatsen http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/370391 behöver kanske kompletteras med denna uppgift.
V-backen :)

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

In mot staden utmed kajen, efter fiskaffären och kafét finns toaletter och dusch. Där finns även en tömningsstation.

Bernt

F

F.d. 52924

Guest

Gud va billigt!
Alla hb-ägare verkar vara "väldigt sparsamma" !
OBS! Ironi!
Är det inte gasolpriser så är det camping-avgifter o gud vet allt,skärp er,
tjata inte hela tiden om var allt är billigast,njut istället av stunden,och av att
åka hb och trffa trevliga människor!
Ha det!
:mh:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Gud va billigt!
Alla hb-ägare verkar vara "väldigt sparsamma" !
OBS! Ironi!
Är det inte gasolpriser så är det camping-avgifter o gud vet allt,skärp er,
tjata inte hela tiden om var allt är billigast,njut istället av stunden,och av att
åka hb och trffa trevliga människor!
Ha det!
:mh:

Det gör inte ont att det inte kostar. Vi har inga problem med att betala. Vi varvar camping med ställplatser och betalar vad man begär. Och vi njuter av tillvaron även när det kostar.

PUSS o KRAM
:msn_tongue:

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

Jo, fortsätt tjata om var det är billigast! I min budget är det t.ex. skillnad att betala 400-500 kr för gasol mot 160 kr i Åhus!
Bland annat detta får man reda på i denna fantastiska klubb. Så de så!
Simma lugnt!

Toppen