• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

lysekil

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
åkte förbi lysekil i hamnen, där har dom gjort i ordning den stora grus parkeringen, med el o vatten, gratis att stå än så länge,, i fiskhamnen finns det toa tömning och gråvatten, (om man har slang tror jag). så där känner man sig välkommen,så lysekil får det bli mera av, mvh håkan :):):):):)

Senast ändrad:
F

F.d. 55464

Guest
Sv: lysekil

Lysekil är ett mysigt ställe. Många år sedan jag var där. Dom har väl något stort fiskaqvarium där nu, som man kan kolla ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

åkte förbi lysekil i hamnen, där har dom gjort i ordning den stora grus parkeringen, med el o vatten, gratis att stå än så länge,, i fiskhamnen finns det toa tömning och gråvatten, (om man har slang tror jag). så där känner man sig välkommen,så lysekil får det bli mera av, mvh håkan :):):):):)

Under högsäsong är den avgiftsbelagd och sannolikt upptagen även av andra fordon.

PS! Jag är lite osäker på om det tas avgift på grusparkeringen. Men vid fiskehamnen är det avgift sommartid.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har varit i Lysekil flera gånger och hittat ställplatser lite varstans men någon stor grusparkering känner jag inte till! :confused: Var ligger den?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har varit i Lysekil flera gånger och hittat ställplatser lite varstans men någon stor grusparkering känner jag inte till! :confused: Var ligger den? Jappe

Du ser den från infartsvägen nere till vänster. Vintertid fungerar den som båtuppläggningsplats. Som jag skrev tidigare är jag osäker på om den är avgiftsbelagd sommartid.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Du ser den från infartsvägen nere till vänster. Vintertid fungerar den som båtuppläggningsplats. Som jag skrev tidigare är jag osäker på om den är avgiftsbelagd sommartid.
helt rätt du ser den när du kör ner för backen,,dom har tagit bort alla cement hinder som var förut,och gjort en stor plats med en ingång så man slipper genomfart med motorburen ungdom mvh håkan

F

F.d. 54222

Guest

I hamnen är det nu skyltar uppsatta med P endast för personbil klass 1.

Vi var där förra veckan och stod på grusparkeringen, elstolpar fanns samt färskvatten bakom på samma stolpe.

Så länge det är gratis är det bra, för det lockar husbilsturister,

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I hamnen är det nu skyltar uppsatta med P endast för personbil klass 1. Vi var där förra veckan och stod på grusparkeringen, elstolpar fanns samt färskvatten bakom på samma stolpe. Så länge det är gratis är det bra, för det lockar husbilsturister,

Ett bra initiativ!

Jag åkte förbi idag och tyvärr var en stor del av parkeringen vattenfylld samt att parkerade personbilar blockerade många av stolparna. En skylt med "endast husbilar" hade nog gjort susen.

Toppen