• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lyckligt lottad!

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Eller..? Kenba har bjudit in mig och upp till fyra personer, till ett seminarium om temaresor. Två timmar, i gengäld får jag plus en person 4-5 stjärnigt hotell i åtta dagar till sol och värme. Turkiet kan jag tänka mig åsyftas. Enda som ska betalas är flygplatsavgiften. Någon mer som fått erbjudandet?

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Lyckligt lottad!

Ja jag gjorde lite research, förvånansvärt lite negativt. (Tänker då på dom erbjudande man får i mejlbox som jämförelse,). Men har bokat på Apple hotell 30 december. Alla andra (tror 5) var fullsatta, tänkte någon annan här också var tillfrågad. Har ett open mind, så lyssna på föredrag om tema resor känns inte bortkastat, Blir det en resa, så beror det på att det kändes ok, men har inte börjat packa... Om inte, får man väl nyårshandla när man ändå är i "land".

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

På dessa resor så är haken att man skall följa med & besöka matt-. skinnfabriker mm. Där man pådyvlas olika varor. Om man frågar sig varför man bjuds på en resa eller kan köpa den otroligt billigt så anar man nog ugglor i mossen. Den här typen av resor har börjat dyka upp på alla möjliga ställen. Är man prenumerant på en tidning så får man snart ett erbjudande till billig resa "bara för att man är prenumerant" eller så får man en gratisresa för att man utvalts av x antal personer. Bekanta till oss kom just hem från en sådan. Rundresa till en massa tillverkningar, bussresa varje dag utan avkoppling & övernattningar på fina hotell som dessvärre var lite öde pga lågsäsong med ej uppvärmda svinkalla pooler. Att bada i havet var inte att tänka på, temperaturer klart under 19 grader. Vi fick själva en sådan resa gratis efter att ha deltagit i en undersökning på nätet men utnyttjade den inte.

Bennie

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Ja, känner igen det från vår mcresa Inkaleden. En dag off i Cuzco, guidad tur till märkesaffär, smycken, babylama, mohair osv. Visst shoppade man runt, men kändes si så där när man efteråt mötte ortsbefolkningen sälja hemgjorda souvenirer. Ganska säker guiden fick provision, kände oss lite manipulerade, så inget nytt under den solen. Fast man bestämmer själv, riktigt så där nattsvart kanske det inte är, Göteborg i december lockar inte så många turister heller...
Fortsättning följer...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fattern satte det i system i noen år, shoppet forsiktig men nok til at han ble invitert på nye turer. Han reiste mest på bussreiser rundt i Europa.

Toppen