• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lyckliga ägare till en nyimporterad husbil

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Vi åkte ner till Tyskalnd för att köpa en Burstner husbil efter en del kontakter. Resan gick bra, vi blev hämtade på flygplatsen i Dysseldorf så så långt allt väl.
Framme vid husbilsfirman så fick vi se vår tilltänkta husbil. Den var helt enligt vad bilder och beskrivning utlovade!
Problemet uppstod när vi förde över pengarna till handlarens konto via Swedbanks telefonbank i Sverige!!
Trots att vi hade förberett överföringen genom att prata med Swedbank i god tid och fått alla upplysningar om hur det skulle gå till så strulade det ordentligt!
När vi förde över pengarna via telefonbanken på torsdag eftermiddag så glömde damen i andra ändan att markera överföringen som "omedelbar". Tack vare den lilla detaljen så skulle inte pengarna vara på handlarens konto förrän måndag nästa vecka! Katastrof!!!
På fredag kl.14.25 så gav handlaren oss de papper som vi behövde och vi kunde åka hem med bilen, han tog en chans på att vi inte var några bedragare.
Så vad ni än gör om ni skall föra över pengar via Swedbanks telefonbank, betona flera gånger att det skall vara en omgående överföring(hette expressöverföring tidigare) annars tar det flera dagar innan pengarna är på handlarens konto!
Vi är förresten nya medlemmar i klubben också!
Meta och Åke :twitcy:

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Lyckliga ägare till en nyimporterad husbil

Gratis med nya husbil :) och velkommen i HBK :)

F

F.d. 50174

Guest

Har också köpt en burstner men fått hjälp med import mm....blev en Burstner Ixeo it 664 2010.... JoM

F

F.d. 50174

Guest

Vilken Burtsner köpte Ni? Oca av vem i Tyskland....Josef

F

F.d. 29916

Guest

Jag har bara negativa erfarenheter av Swedbank. Här sagt upp all bekantskap och använder ICA banken, som är super i alla lägen!
Göran

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest

Jag har bara negativa erfarenheter av Swedbank. Här sagt upp all bekantskap och använder ICA banken, som är super i alla lägen!
Göran

Hej.
Vi använder alltid ICA banken när vi är ute och reser .
Det fungerade även i Kambodja.
/Vidhem

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Vi köpte en I 821 Elegance-2010.
En firma som heter Dumo Reisemobile e.K Ligger i en liten stad som heter Dulmen ca: 10 mil från Dysseldorf. Ps det skall vara punkter över u:en).

F

F.d. 15906

Guest

Hej.
Vi använder alltid ICA banken när vi är ute och reser .
Det fungerade även i Kambodja.
/Vidhem

Samma här, Swedbank är helkass, Ica-banken har även jag,aldrig några problem.

RaUf

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
15964
Medlemskap
2024

Hej och grattis till bilen. Vi är ute efter just den modellen. Kan man få fråga vad den kostade i Tyskland?:rolleyes:

R

Roffe T

Guest

Nu är det bara att anmäla sig till HIGH CHAPARRAL 27-29 maj-2011.Efter det blir det Eskilstuna några dagar senare.Vi ses.Hälsn. Roffe T. 3230
:spinny:

Göran o Bitte

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
2123
Medlemskap
2024

Grattis till nya bilen.
Vad tycker ni om den handlaren? Har själv sett ut en bil hos dem som jag är intresserad av, skulle vara kul att höra lite om er erfarenhet av dem som handlare.

MVH

Göran S

Toppen