• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lurad

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Lurad

Det är som skribenten ovan skriver, man kan inte bara gnälla!
Iom att jag också är en fixa självare så har jag inte så stora erfarenheter med verkstäder. Fast iom att vi åker i en rätt så ny bil så vill jag iaf ha lite stämplar i serviceboken, så våran "bruksbil" får service varje 1000 mil.
Och detta gör jag på Toyota i Mjölby som är en kanonverkstad verkligen!
Så här blir det inget gnäll, utan tvärt om...:yes:

Beträffande husbilen så har jag med de bilar vi haft förut gjort detta själv, men nu skall vi låta Bossing i Linköping ta hand om den i framtiden.

Om den verkstaden har jag också hört mycket gott om:yes:

Anders Bohman som bara blir arg ibland:rolleyes:
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Lurad

När jag läser den här tråden kommer jag att tänka på en gammal historia om bilreparatören som fick en allför tidig död.
Följaktligen kom han ju då upp till Sankte Per för att rannsakas.
"Men", menade bilreparatören, "Är detta verkligen meningen, jag har ju inte fyllt 45 år. Det måste väl vara ett fel begånget ?"
S:t Per såg fundersam ut och sa att han skulle kolla upp det hela.
Men när han återkommer säger han :
"Nejdå, allt är i sin ordning. Vi har ju allt du gjort i ditt liv häruppe, så vi har tagit alla dina verkstadsräkningar du skrivit ut och summerat timmarna och då har vi kommit fram till att du måste vara 93 år !"

// Göte J

:twitcy:
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: Lurad

Det är som skribenten ovan skriver, man kan inte bara gnälla!
Iom att jag också är en fixa självare så har jag inte så stora erfarenheter med verkstäder. Fast iom att vi åker i en rätt så ny bil så vill jag iaf ha lite stämplar i serviceboken, så våran "bruksbil" får service varje 1000 mil.
Och detta gör jag på Toyota i Mjölby som är en kanonverkstad verkligen!
Så här blir det inget gnäll, utan tvärt om...:yes:

Beträffande husbilen så har jag med de bilar vi haft förut gjort detta själv, men nu skall vi låta Bossing i Linköping ta hand om den i framtiden.

Om den verkstaden har jag också hört mycket gott om:yes:


Anders Bohman som bara blir arg ibland:rolleyes:

Bossing, låter bekant... är inte han gammal rallyåkare från det glada -70 talet??? Vill minnas att jag stött på honom i skogarna på den tiden.

Mvh
Rolle
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: Lurad

När jag läser den här tråden kommer jag att tänka på en gammal historia om bilreparatören som fick en allför tidig död.
Följaktligen kom han ju då upp till Sankte Per för att rannsakas.
"Men", menade bilreparatören, "Är detta verkligen meningen, jag har ju inte fyllt 45 år. Det måste väl vara ett fel begånget ?"
S:t Per såg fundersam ut och sa att han skulle kolla upp det hela.
Men när han återkommer säger han :
"Nejdå, allt är i sin ordning. Vi har ju allt du gjort i ditt liv häruppe, så vi har tagit alla dina verkstadsräkningar du skrivit ut och summerat timmarna och då har vi kommit fram till att du måste vara 93 år !"

// Göte J

:twitcy:

Den var riktigt go!!!

Mvh
Rolle
 
S

Stavve

Guest
Sv: Lurad

Om man tänker ha kvar en bil några år kan man aldrig få betalt för stämplarna i boken. Åk till en oljefirma och köp bra olja i storpack, och byt olja och filter var tusende mil, så tjänar ni snabbt ihop till de reparationer som ändå kommer.
Min ödmjuka mening....
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Lurad

Bossing, låter bekant... är inte han gammal rallyåkare från det glada -70 talet??? Vill minnas att jag stött på honom i skogarna på den tiden.

Mvh
Rolle

Stämmer! Har för mig att han åkte "pegga"!
De är iaf jäkligt bra att ha att göra med på "Bossings".

Anders
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: Lurad

Stämmer! Har för mig att han åkte "pegga"!
De är iaf jäkligt bra att ha att göra med på "Bossings".

Anders

KUL!!!

På mina breddgrader kallar vi dom för "Pissochet"...:p

Lite som att gå över ån efter vatten, att åka dit för service dock.:D

Mvh
Rolle
 
Toppen