• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lurad!

F

F.d. 3088

Guest
Polaren hade köpt en ny gäsklippare av okänt märke men med en briggs o stratton 5,5 på billigt, under 2000KR Hmmmm sa jag :rolleyes:

Efter ett tag gick den sönder VEVAXELN VAR AV PLAST eller dylikt fick jag veta!!!!
Inte undra på att hela klipparen kostade mindre än en lös motor. men köper man billigt köper man dyrt.:D Ett annat exempel billig kyl o frys kontra dyr vad skiljer jo i den billiga sitter det en kompressor i den dyra sitter det en till kylen o en till frysen
Enkel mattematik:cool:

gurra

F

F.d. 9232

Guest
Sv: Lurad!

Hrm... Håller nog inte riktigt med Dig när det gäller kyl o frys. Köpte för några år sedan en svinaktigt dyr kyl och frys av märket Bosch. Den hade bara en kompressor till båda enheterna, styrdes med en magnetventil.
Innan dess hade jag en billig Melissa med två kompressorer.

F

F.d. 3088

Guest

Ny erfarenhet:cool:
Då blir det väll att man får kikar nästa gång man skall handla något:D

Gurra

F

F.d. 13050

Guest

Gurra..inte riktigt rätt i alla lägen köpte en separat kyl och en frys. I frysen tålde inte plasten kyla så den sprack både luckhållare och även ramen som håller isoleringen. I kylen klarade inte hyllhållarna av plast heller kylan allt inom en 2 årsperiod. Cylinda var en gång ett kvalitetsmärke...

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest

Kvalitet och pris följs ofta åt.
Det är väldigt sällan man kan köpa en Rolls Roy och betala som för en Skoda.

F

F.d. 52943

Guest

Det gäller oftast när man köper billigt - inte alltid när man köper dyrt...

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024

Tror Skodan har blivit mycket bättre och Rollsen följer inte med varken i kvalitet eller ekonomi.
Tyvärr så gäller det nog det mästa här i livet.

Frugan har en Skoda Fabia av årsmodell 2000, den har rullat 15000 mil med endast en reparation och det är bromsklossar, samma avgassystem och batteri sedan den var ny. och inte en rostfläck.

Själv köpte jag en Mersedes 2000, och efter 3 år var den så full av rost att jag var tvungen att sälja den, den var mer på plåtverkstaden än hemma, så det är inte alltid priset och märke som avgör.

F

F.d. 3088

Guest

Ursäkta har hört fel. Det var inte vevaxeln som var av plast (composit)
utan kammaxeln, men det var inte den som gått sönder utan något annat.
Står nu själv i begrepp att köpa klippare, hade ett snack med en klipparmek
Du kan lugnt köpa en dylik tyckte han, med tanke på att det är garanti på klipparen
och ex en klippo kostar 4 gg så mycket så kanske köpet blir rätt bra ändå :D

Gurra

Toppen