• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lurad på drömbilen

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Efter att ha kikat ett tag fick vi syn på husbilen som vi tyckte var perfekt för oss. Den var utsatt på blocket av en privatperson. Glädjen stod högt i tak när våran första husbil skulle inhandlas.

Vi hade avtalat tid kl. 17.00 och vi skulle ge oss iväg kl. 1400 för att ta oss de drygt 20 milen. Vi tog ledigt från jobbet, fixade barnvakt på kvällen o.s.v. Kl. 13.45 fick jag ett SMS att bilen var såld. HUR KAN MAN GÖRA PÅ DETTA VISET???

Antagligen är det väl någon som har ringt och köpt den på stående fot till ett högre pris än vad som var begärt, men ändå..... RUTTET! Vi kunde ha fått en chans att bjuda i alla fall.

Nåja, det kommer väl fler tillfällen men man blir ju riktigt besviken och förbannad.

:mad:

F

F.d. 839

Guest
Sv: Lurad på drömbilen

Perkulator,

Precis samma hande mig. Killen som skulle salja husbilen var i Italien pa semester, sa att han skulle vara hemma om en vecka. Ringde en vecka senare och och besked att den var sald. Efter att ha ordnat alla export papper, pengar osv .. ja, man kan bli forbannad for mindre.

F

F.d. 3753

Guest

Har också råkat ut för samma sak men då gällde det en båt.:mad:
Blocket borde göra som Tradera, lägga in omdömen, vilket innebär att man kan handla tryggare av en som har många positiva omdömen och vara mycket försiktig med de som har få eller inga.

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Dig Perkulator.

När man läser sånt här så blir man förba---d.

Nästa gång - om det blir någon- så tycker jag att Du kan ringa till snubben och säga att nu har jag första tjing på bilen.
Och att han inte får sälja den förrän Du har tittat på den.

Men det är väl som en skrev i inlägget " Att det är väl någon som har köpt den på stående fot till ett högre pris".

Ja, det är märkligt i denna världen att vissa personer förstår inget bättre än att pengar BETYDER ALLT.
Hoppas att Du har lugnat ner Dig och tar det som en "Man".

Det är ju trots allt "matriella ting".

Många husbilshälsningar från kurt.b
:confused: ;) :D

F

F.d. 839

Guest

Kurt,

Normalt sett fungerar det sa pa kontinenten att man tag en "option" pa bilen - baten eller vad det nu ma vara t.ex en vecka. Saljaren har da inte ratt att salja inom den avtalade tidpunkten, detta borde vara lag pa.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Kurt,

Ja, jag har lugnat ner mig. Det dyker säkert upp något annat, man ska ju inte ha bråttom med husbilsköp sägs det ju.......:swoon:

Är det någon som råkar ha en husbil över så kan ni ju höra av er.......:)

F

F.d. 4972

Guest

Vi har nog oftast bara en husbil/familj men däremot så finns det fina husbilar på vår egen annonsmarknad. Jag Lasse-Hymer har Bla. annonserat ut en kanonbil enligt min bedömning efter att ha ägt ca 6 st husbilar sedan -92. Det finns säkert flera fina bilar på blocket.se
/Lars
http://web.telia.com/~u90128403/HYMER/Lasse-Hymer.htm

Senast redigerad av en moderator:

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej
Sådana typer finns det gått om och den sista idioten är inte född ännu :mad:
Som många sa, var det väl någon som bjöd duktigt över och pengar är ju allt :cool:
Har du inte tittat in på Husbilen.nu så kolla in där......
Stor genomströmning på husbilar, så bra och billig måste han vara :wink:
Min kommer därifrån men inte riktigt direkt för den gick vid sidan om.

F

F.d. 839

Guest

Ronald,

Om man ska kopa husbil och ha plats att vinterforvara sa tror jag att den basta tiden ar NU. manga foretag saljer sin hyrbilar och manga husbil agare vill be av med sina for att slippa betala garage, forsakringar osv ...

Toppen