F
F.d. 25214
Guest
Hej har stora problem när jag kör med bilen så luktar det ruttna ägg efter ett tag så blir lukten mindre men inte borta någon som har vari med om det MVH Janne
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Med stor sannolikhet är det kortslutning i något av blybatterierna och därför kokar vid laddning, detta ger denna välbekanta odör!Hej har stora problem när jag kör med bilen så luktar det ruttna ägg efter ett tag så blir lukten mindre men inte borta någon som har vari med om det MVH Janne
Knallgasen, vätgas + syrgas, luktar nog inte. Men man kan tänka sig att det bildas svavelväte, eftersom batterier innehåller svavelsyra H2SO4. Svavelväte H2S är en giftig gas vars lukt brukar beskrivas som "ruttna ägg".
Jag har annars fått avloppslukt i bilen, efter tömning av gråvattentanken. Det har blivit undertryck och vattenlåsen har tömts, varvid lukten från tanken via dessa har gått upp i bilen. Men det har inte luktat ruttna ägg precis. Så troligen är det laddnings eller batterifel. Har man parallellkopplade batterier, så måste man koppla isär dom , och testa var för sig.