Funderar att installera luftfjädring med kompressor bak i min Rapido plåtis. Ni som gjort detta vilket fabrikat rekommenderar ni? Har ni monterat själva eller lämnar in på verkstad? Är det värt 15-17 tusen att göra detta för bättre fjädring.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Verkar mycket,jag körde med 1,8Jag beställde hos bilverkstad och tog Dunlop utan kompressor. Fyller med 4 kg oavsett vikt. Gav 11 000:- och blev helnöjd!
Det med tryck är underligt. Har goldschmit dubbelbälgar. Alkov Husbil 4.5 ton. Har 2 bar. Godkänd för mellan 0.5-6 bar. Svårt att veta hur mycket jag bör ha...? Någon som vet?Trycket i luftbälgarna skiljer sig åt mellan olika fabrikat. För ALKO ca 2 ”kg” och för andra kanske 3-4 kg.
Förlåt, stora fingrar och små knappar; skulle stå 3 kg.Verkar mycket,jag körde med 1,8
Du ska ligga inom det rekommenderade området, sedan får du själv avgjöra vilken höjd/ komfort du vill ha,prova!Det med tryck är underligt. Har goldschmit dubbelbälgar. Alkov Husbil 4.5 ton. Har 2 bar. Godkänd för mellan 0.5-6 bar. Svårt att veta hur mycket jag bör ha...? Någon som vet?
HejDu ska ligga inom det rekommenderade området, sedan får du själv avgjöra vilken höjd/ komfort du vill ha,prova!
Vart har du satt påfyllningen för luften?Har också monterat Airtop, tog en dag,det som tog mest tid var slangdragningen,kompressor är onödigt du fyller vad som behövs en gång,vill du mot förmodan ändra trycket använd en liten bärbar 12V kompressor.
Jag höjde inte bakvagnen,bilen blir stabilare vid sidvind och omkörningar,inte stor skillnad i komfort.
Gör det själv för en rimlig peng, 15-17 tusen,nej.
Det med tryck är underligt. Har goldschmit dubbelbälgar. Alkov Husbil 4.5 ton. Har 2 bar. Godkänd för mellan 0.5-6 bar. Svårt att veta hur mycket jag bör ha...? Någon som vet?
Bredvid handbromsspaken,panelen som följer Airtop är anpassad för montering där,med manometer och påfyllning,slangarna dras längs handbromsviren.Vart har du satt påfyllningen för luften?