• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Luftfjädrar

Steinar

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
trollhättan
HBK-Nr
27376
Medlemskap
2024
Har pga uppvägning fått Goldsmith luftfjädrar monterat (bak), nu visar det sig att högersidan läcker luft!
”Klockan” visar på sjunkande nivåer redan efter ett dygn.
Verkstaden som monterat fjädrarna kan inte hitta något ”läckage”!?
Någon som har erfarenhet eller synpunkter? mvh
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har själv Dunlops hjälpluftsfjädring bak och har då och då liknande problem. Bilen har varit in på service hos firman som har gjort monteringen och de kunde inte hitta något läckage. Jag har funnit att det nog är något fel på mätaren av lufttrycket på aktuell sida, att det är någon ventil i mätaren som läcker ibland. Detta beroende på att det går väldigt snabbt att återställa trycket, vilket det inte borde gå att göra om det är hela kretsen som har tappat trycket.

Nåja, i vilket fall som helst så har jag alltid fått systemet återställt genom att pumpa upp trycket till max och sedan tömma ur till lagom tryck för färd. Det har ju underlättat att jag har en kompressor i systemet. Om det funkar för dig vet jag naturligtvis inte, men det är i alla fall värt att pröva.
 

Steinar

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
trollhättan
HBK-Nr
27376
Medlemskap
2024
Peter! Den inställningen har jag också! Kom på idéen å slänga ut frågan här, hade varit skönt och lägga åtgärden till handlingarna. Har redan varit på vrkst två gånger efter monteringen!
Det ligger kanske något i det, Joking, dom vill byta ut backventilerna...nästa gång.
Tackar för visat intresse!
 
Toppen