Det beror helt på hur du använder bilen, tycker jag. Själv använder jag husbilen året runt, har idag 2 st PK10 och är så otroligt less på att behöva byta flaskor, speciellt på vintern när det är så kallt och mörkt hela tiden, lovade mig att den här vintern blir sista gången med denna pina.
Först tänkte jag att sätta dit en LPG flaska och behålla en PK10 flaska, men kommit på att det tjänar jag inget på egentligen. Då skulle jag ändå behöva byta ena flaskan konstant, eller tanka väldigt ofta på vintern. Med 2 LPG flaskor passar det perfekt om jag åker och tankar varje 3-7e dag på vintern, då laddas även batteriet som behövs också för uppvärmning.
Ska jag spendera mer än en vecka i vintern i norra sverige, kommer jag troligen använda elvärmare eller kan komplettera med dieselvärmaren, och kommer troligen inte spendera flera veckor i Finland där det inte finns LPG att tanka. I andra länder är det lätt att tanka LPG, och dessutom är LPG i Europa ganska mycket billigare att tanka, bara i Sverige som det är nästan samma pris som en vanlig flaska. Lättare att hålla koll på gasolnivå också.
Själv så planerar jag att åka till Tyskland för att installera pga vill ändå åka dit samt att priset blir bättre.