Svårt att svara på det du skriver. Spelar ju roll hur stor bil/hur stor förbrukning av gas som du har. Stor bil/förbrukning med stor lastkapacitet så kan ju fast tank under bilen vara ett alternativ.
Men om du har en mindre/normalstor bil kan det vara enklare/tillräckligt med en eller två tankflaskor.
Beror ju också på tillgång på LPG stationer i närheten där du bor, brukar köra, betydligt glesare bl a i norrland. Ladda ner och kolla i appen myLPG.eu. Vanlig P11 kan du ju byta var som helst i Sverige.
Själv har jag en plåtis med en LPG och en svensk flaska och använder dem som vår danska vän ovan.
Tankflaska kan du lika gärna installera själv. Det enda du behöver göra är att skruva bort ett av fästena (de med rem) till gasflaskan och skruva i det nya "fasta" plåtfästet. Sedan borra ett hål intill eller på luckan till gastuberna och montera tankningsfästet. Slangen från LPG-flaskan till regulatorn behöver en adapter din-pol så kan du använda din befintliga slang. Påfyllningsslangen är bara att skruva på som vilken annan gasslang som helst. Glöm inte att läcktesta. Om du vill ha nivåmätning så är det enkelt att skruva på själv har jag Dimes, men det finns säkert fler märken.
Jag köpte mina prylar från J.R Larmcenter. Komplett sats med flaska kostar numera 6990kr och Dimes kostar 2000kr.
Du kan kanske hitta något billigare på typ Amazon, men på J.R Larmcenter får du suverän hjälp om det är något du undrar över. Själv behövde jag en längre slang till gaspåfyllningen eftersom jag satte den bak under lyktan och de fixade de.