• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lofoten

F

F.d. 243

Guest
Hej!
Åker mot Lofoten på fredag och undrar om någon vet om bra ställplatser där och ev andra sevärdheter som är värda ett besök.
Hälsningar
Lockebo

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Sv: Lofoten

Hej Lockebo!
Försök att hitta platsen Eggum på Vestvågöy. Fantastisk!
Hälsningar

ThomasElisabet

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2025

Hej du lycklige som ska till Lofoten, jag längtar dit också. Var där förra året i maj på silverbröllopsresa. Vi tog vår vanliga bil och åkte med Hurtigruten en bra bit för att gå i land i Svolvaer. Därifrån bilade vi längre ut på Lofoten. Hörde talas om Eggum men fick
tipset att åka till Utakleivi istället som ligger strax utanför Vik (nordväst om Leknes). Thailand i all ära men, kristallgrönt vatten, vita sandstränder, mycket rogivande. Vill du se lite bilder kan du gå in på Resdagboken - Sveriges största resedagbok nu även med reseförsäkring och söka på mitt alias "h00tan" och titta på silverbröllopsresan. Hela Lofoten och även Vesterålen är vackert. Längst upp på Vesterålen, i Andenes kan man åka på Valsafari. Får man inte se en val så får man åka en gång till. (Spermasitvalen), Kaskelot som vi säger har man mycket stora chanser att få se där. Tyvärr öppnar inte LOFAST (Lofotens fastlandsförbindelse) förrän i dec -07 men som sagt det finns många vägar.
I år ska vi ta våran husbil (VW Transporter 1984) längs riksväg 17 mellan Trondheim o Bodö som vi såg bitvis från Hurtigruten. Hurtigruten går ju som dokumäntarsåpa på TV just nu, gillar du inte TV-såpor så kan du iallafall titta på vyerna, det gör jag.
TREVLIG RESA
;) ;)

Jan56

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
90
Medlemskap
2025

Hej,
Lofoten är härligt, vi var där förra året. På Vesterålen, strax söder om Andenäs ligger Bleik, och en fin liten camping vid idrottsplatsen med utsikt över havet. Där ligger även Bleiköya, en fågelö med tusentals lunnefåglar, och naturligtvis också havsörn. Vi såg som mest 16 st havsörnar i luften. Helt otroligt.
Mvh Jan

F

F.d. 243

Guest

Tack för tipset! Grattis i efterhand till silverbröllopet. Ha en fortsatt trevlig sommar.
MVH

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 243

Guest

Tack för tipset! Det är alltid bra att få lite tips av tidigare resenärer som besökt resmålet.
Ha en fortsatt trevlig sommar.
MVH

Senast redigerad av en moderator:

ThomasElisabet

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2025

Hej igen.

Tack för grattiset. Vill man inte åka fram o tillbaka på Lofoten så kan man ta färja från Moskones som ligger nästan längst ner, strax innan Å, över till Bodö och fortsätta t.ex. silvervägen in i Sverige. Då kommer man till Arjeplog bl a där det finns mycket fint att titta på. Man kan också köra söderöver i Norge, t.ex riksväg 17 som vi tänker göra i början av augusti. Rapport kommer därifrån senare med andra ord.

Tjing

Toppen