• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lofoten i juli 2017

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Tack för en jättefin reseskildring, vi har också varit där men tyvärr haft lite mindre tid på oss.
Och vilket vatten och sandstränder, turkost och jätteklart speciellt imponerande för oss från Mälaren med en sikt på 20 cm :)
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
JAG har också varit på både Nordkap och Gibraltarklippan och den sistnämnda var klart finast Nordkap var väl en upplevelse att ha varigt där men där är inget att se på bara hav
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Tack Birglas, man blir inspirerad av Din reseberättelse och lockas att göra den här Norge turen. Vi var två gånger i Norge med hb, dock bara upp till Bergen. F.ö. sommararbetade jag i Trondheim och Lyngseidet och haft tid för långa promenader och bilutflykter. Det var fina naturupplevelser också. Norge är ett av de natur vackra länder.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Om det nu finns några som har intresse av 2:a världskriget så missa inte att besöka platsen där Tirpitz sänktes i Tromsö, inte så mycket som syns men lite finns det och historiskt.

Finns många fler platser tex Narviks 2:a världskrigs museum samt även ett tysk jagarvrak som fortfarande är synligt där, samt ett museum i Alta.

rombak fjorden - Google Search:
 

Börje A

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
25532
Medlemskap
2024
Bättre sent än aldrig. En bildberättelse från sommarens resa.Visa bilaga 134701
Tack för en fin berättelse både i ord bild och tipps.
Gjorde ungefär samma resa 2015 och 2018. 2015 med toppenväder, 2018 med sämre väder. Men strunt i vädret, vackrare natur får man leta efter.
Planerar nu för tredje gången gillt 2019. Men nu börjar vi resan i Kirkenes, följer ishavet till Nordkapp sedan ner på Lofoten, avslutar resan på norska vestlandet. Står vädretsmakter oss bi, kan det bli en mycket fin resa med många naturupplevelser. Att det är lite dyrare i Norge är en smäll man får ta.
Börje/Marita
P1010432.JPG
 
Toppen