• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lock över vask

B

Byggare Bob

Guest
På vår nya Kabe 880 ligger ett löst lock över vasken, precis som på alla andra märken. Problemet vi har är, att de tre gummibuffertar som skall göra så att locket inte skramlar vid färd tyvärr inte räcker till för detta. Det skulle säkert behövas minst en till för att få locket att ligga still. Har nu funderat på att antingen byta ut det befintliga locket mot något i annat material alternativt sätt dit flera gummibuffertar. Kanske finns någon som har en bättre lösning??

F

F.d. 6270

Guest
Sv: Lock över vask

Man kan t.ex. göra en lite tyngre i trä, undersidan bli skärbräda och ovansidan bli "finsidan"

Skramlar inte alls, kanske bör plockas undan vid färd, den vill man inte ha i huvudet om något händer.

b049.jpg

en annan variant är en gummilist runt om, istället för buffrarna

F

F.d. 7747

Guest

:yes:Precis ett sånt lock köpte vi på IKEA för att täcka diskhon med i vår Burstner , jag lackade upp det med lite kinalack/kinaolja livsmedelsgodkänt om man skulle få för sig att också använda det som skärbräda . jag gjorde ett liknade urfräs för att ev.krandropp ska hamna i diskhon , lockets diameter 39cm tillverkat i björk kostar 49 kr.
Rulla Lugnt .

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)Hei.
Pent med lokk over vasken, og praktisk om det kan brukes til å skjære
brødskiver på den ene siden.

Men for all del, ikke la det ligge på vasken når dere kjører, kan være livsfarlig
ved bråbrems eller kollisjon.

Hilsen Atle

B

Byggare Bob

Guest

:)Hei.
Pent med lokk over vasken, og praktisk om det kan brukes til å skjære
brødskiver på den ene siden.

Men for all del, ikke la det ligge på vasken når dere kjører, kan være livsfarlig
ved bråbrems eller kollisjon.

Hilsen Atle
Du har säkert rätt. Har faktiskt inte tänkt så långt.
Tack för dit påpekande.

F

F.d. 55256

Guest

I vår Rapido står det i handboken, "locket till diskhon skall alltid förvaras i hållaren under färd".
I garderoben finns ett särskilt ställ för locket tyvärr slarvar vi ofta med att sätta det där under färd. Kanske dags att skärpa sig.
Ove.G

Toppen