• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lobbyism ?

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Alvarligt talat, hur är det med klubben, finns det någon uppvaktning i form av skrivelser till olika föreningar och departement,jag tänker närmast på frågor som rör drivmedel, skatter , hur det ser ut i framtiden på motor sidan, jag vet att det är bil industrin som tar fram dom nya motorerna för framtiden, men man är ju lite nyfiken på vad stadsmakten ser på (onödigt bilåkande), sen är det nya förslag på stadstullar för trafiken. Får vi sen som löken på laxen Privat medfinnansiering av vårat vägnät, vad har man då kvar i plånboken? - när bilskatten, vägskatten,stadstullskatten,mm är betald?
Vad jag menar med föreningar är, typ Motormännen b.l.a som då inte jag har hört så mycket av i den här debatten?
Men man kanske ska göra som strutsen? man slipper ju i alla fall höra om skiten där under sanden.

Tjinge Ling Hasse P :cool:

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Lobbyism ?

Du glömde den kommande och antagligen mest tyngande saken, skatten på trafikförsälkringen. Jag tror inte att klubben har någon lobbyism och vi är heller inte så stora att något departement skulle lyssna på oss, dom lyssnar ju inte ens på Motormännen som inte alls är små. Jag har rätt bra insikt i vad som händer via andra klubbar och styrelser jag är med i så är det något du undrar över så fråga bara så får vi se om jag kan svara.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Lobbyism ?

:cool: Eftersom jag inte tillhört klubben så länge, så var det en allmän undran bara om det pågår något samarbete med andra klubbar och dyligt, om dom omläggningar som nu är fallet med b.l.a. - Trafikförsäkringen 2007-07-01 .

Toppen