• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri LMC helintegrerad motorhuv kan ej öppnas

teimat

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34819
Medlemskap
2024
Jag har en LMC 2018 helintegrerad där motorhuv öppnas inte när man drar i spaken vid förarplatsen. Den sitter med 4 skruvar. Ska dessa lossas för att kunna återställa låset? Tack för tips att fixa detta.
 

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
Jag har ingen erfarenhet av den bil som du har men ibland så kan det vara så att om någon trycker på huven samtidigt som någon annan drar drar i spaken så kan ske det lossa. Skadar inte att testa i alla fall. lycka till
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
På våran 2012 händer det ibland att den inte låser när man stängt huven, känns inte som att det händer nåt när man drar i spaken i kupén.
Då får man med lite kraft dra huven framåt i nederkant för att komma åt spaken och dra den i sidled så öppnas huven.
 

teimat

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34819
Medlemskap
2024
Så här ser låset ut. Öppningsreglaret vid förarplatsen är ”stum”, den för på sig men inget händer med låset. Jag kan manuellt öppna låset genom att trycka på den del, där vajern sitter. Då poppar låset upp. Är det kanske vajern som är trasig?IMG_3667.jpegIMG_3666.jpeg
 
Toppen