• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lmc fukt

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej, vad vet ni om Lmc om fuktskador även annat intressant runt år 2000
Vi har haft LMC husvagn runt 2000 och LMC husbil 2007 och några år framåt. Bara positiva erfarenheter. LMC känns välbyggda, tidigt utan takskarvar. Sedan var LMC tidiga med att skippa trä i regelverket till förmån för plast. LLT eller Long Life Technology. Det slog igenom på allvar först 2014, men visar ändå att LMC varit seriösa i sina byggen genom åren. Sedan, när vi pratar 20 år gamla bilar, är det alltid det enskilda fordonets liv som är avgörande. Det går att väl vårda vilket fabrikat som helst, precis som det går att vanvårda vilket fabrikat som helst. Oavsett om det gäller bodel, chassi eller drivlina. Här är undersökningsplikten stor för köparen! Det finns massvis av tips här på HBK angående begagnatköp. Vid så gamla fordon går det att bli blåst av både privatsäljare och företag..., samtidigt står kanske fyndet där ute och bara väntar på dig! Så våga! :)
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.018
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Min förra LMC 2001 hade skarvfritt tak. Torr och fin vid fukttester trots åldern..
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har du ett objekt du är intresserad av så är det inte så svårt att ta en stege och kolla taket! Det finns bilar utan takskarv, som ändå är fuktskadade, det finns bilar med takskarv som inte är fuktskadade. Det är du som har undersökningsplikten!
 
Toppen