• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LMC-erfarenheter?

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025
Hej!
Vi funderar på att byta husbil och har sneglat på LMC nyare modeller. Ni som redan har detta märke, vilka erfarenheter har ni? Fördelar? Nackdelar?
Tack på förhand /Gudrun o Birger

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Sv: LMC-erfarenheter?

Hej

Vi har en Black Selection 723 -13, har haft den i 5 veckor och är supernöjda med allt utom den medföljande tv-antennen som är fast monterad på taket

/Thomas

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Vi är inne på vår andra LMC. Nu har vi en Cruiser T 673 2013. Med långbäddar och 150 hk. Automatlåda. Vi är nöjda. Efter 1100 mil inga garantirep förutom myggnätsdörren. Vi har också fast antenn och den funkar sämre än den förra som gick att skjuta upp och vrida. I allt övrigt funkar den perfekt för oss.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Har haft min LMC Breezer i 2 1/2 år nu. Har bla varit två vändor ner till Spanien/Portugal med den. Är jättenöjd med bilen. Inredningen verkar välbyggd och knarrar inte när jag kör. Inga problem med div skavanker som behövt åtgärdas efter leverans som jag läst en del råkat ut för med sina husbilar.
Kan dock hålla med om den usla "korgliknande" TV-antennen, men det har ju inte med själva LMC-bygget att göra, antennen finns på fler märken. Har funderat på att ta bort den, jag tittar ändå inte på TVn när jag är ute i husbilen.

Argos 747

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2025

Kan det vara omni nova ni pratar om haft den på tre hb men bara funkat ok på en. Vet att lmc brukar ha den.

Framking

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2025

Vi har en LMC Liberty TI 642 2007. Köpte den 2010 och jag är jättenöjd. Jag har varit på Noliamässan i Umeå och tittat in alla husbilar och kan konstatera att jag fortfarande sitter nöjd. :yes:

Överlägsen när det gäller förvaring. Har bra, rymliga garderober. Vi var egentligen ute efter en bil med annan indelning, men det blev nu denna och jag är som sagt jättenöjd! Vi har tidigare semestrat med vår dotter och ett litet barnbarn och det har fungerat bra. Nu är vi nästan alltid bara två vuxna och då är den optimal. För två personer är den perfekt, skulle dock välja en annan modell om man är fler.

/Ann-Sofie

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Har haft tre LMC. De är riktigt bra. Mycket bil/vagn för pengarna.

:-/<rister

Joho

FD HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
12108
Medlemskap
2022

Vi har en LMC Liberty TI 642 2007. Köpte den 2010 och jag är jättenöjd. Jag har varit på Noliamässan i Umeå och tittat in alla husbilar och kan konstatera att jag fortfarande sitter nöjd. :yes:

Överlägsen när det gäller förvaring. Har bra, rymliga garderober. Vi var egentligen ute efter en bil med annan indelning, men det blev nu denna och jag är som sagt jättenöjd! Vi har tidigare semestrat med vår dotter och ett litet barnbarn och det har fungerat bra. Nu är vi nästan alltid bara två vuxna och då är den optimal. För två personer är den perfekt, skulle dock välja en annan modell om man är fler.

/Ann-Sofie

Vi har samma bil som ni, perfekt bil för två pers, bra stuvutrymmen inne.
Nu kört ca 5000 mil utan problem. Nu mot Spanien.

Anna och Claus

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
13979
Medlemskap
2024

Hej vi skall hämta vår nya LMC Breezer Lift i slutet av november och skulle gärna veta märke på antenn som inte fungerar bra, den kostar ca 4-5000 och då vill vi ha ngt som fungerar. Det gläder oss att ni är nöjda, det är vår första husbil och vi hoppas att vi har gjort rätt val. Har ngn av Er kört den på vinter? Vi tänker åka till Italien under jul och nyår
Anna och Claus

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Eller se till att få den på mast, vinter tid har vi inte hunnit kolla för vi har bara haft bilen i 5 veckor men vi har tänkt köra hela vintern också

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Hej Skulle gärna veta märke på antenn som inte fungerar bra, den kostar ca 4-5000 och då vill vi ha ngt som fungerar. Vi tänker åka till Italien under jul och nyårAnna och Claus

Vi använder den här! http://globesat.dk/

Det är en billig parabol,ock Ni kan titta på
Svensk TV långt ned i Europa.

Dekoder från CanalDigital eller Viasat behovs!

Ottar

Toppen