• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

livet är ibland orättvist

kärna

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7882
Medlemskap
2025
att livet kan förändras omgående har nu hänt mig.
Jag och min fru hade planerat en stor husbilsaktivitet 2012 med många hb träffar, dra till danmark,tyskland, belgien men ingenting av detta blev av.
Min fru fick helt plötsligt värk i sina höfter så vi fick åka in till sahlgrenska veckan före midsommar. Där konstaterade man att hon hade en spridd cancer denna jävliga sjukdom som kom som en blixt från en klar himmel som inte gick att bota.
Hon kom aldrig hem igen utan gick bort den 1 oktober. Nu sitter man här kusligt tomt och undrar vad var det hände, att förlora sin partner som man varit gift med i 42 år är fattbart.
Vad skall nu hända, minnerna finns alltid kvar.
Ta vara på varandra man vet inte vad som kan hända nästa dag.
Eive

H

hianders

Guest
Sv: livet är ibland orättvist

Jag känner dig inte men beklagar djupt din förlust av en älskad livskamrat! Hoppas att du nu orkar kämpa igenom sorgen och sakta men säkert bearbeta och komma igen. Vi tänker på dig!

hianders/Inger & Hasse

T

Teddi

Guest

jadu eive,,denna djävulusiska sjukdom som har haft fler namn,,själv bidrar ja med pengar till cancerfonden sen farsan gick bort,,
man kan ju undra vad de hjälper,,på nåt sätt ser man aldrig nåt resultat,,utan en av tre blir drabbade,,

fortsätt i klubben eive,, så när du känner,,så kommer du till onsala,,vi kan bada vi kan fiska,,va du vill,
viktigaste är att man är mån om varandra,,

ha de så bra du bara kan , hälsar,, ,teddigubben,,,

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Skickar många kramar till dig, hoppas att du har några runt dig som kan hjälpa dig i denna svåra stund, livet är orättvis som du skriver!

mvh Birgittha

C

cheetah1

Guest

Tycker livet rätt ofta är orättvist, men fullt så orättvist ska det ju inte behöva vara, tycker jag. Jag beklagar sorgen. Ta dig tid att sörja din fru, så du inte själv går in i väggen.

Ta hand om dig!

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023

Vi från hjo är inte personligt bekant med dej, men vi tänker på dej. Det är orättvist när man planerat så många aktiviteter tillsammans och det tar ett så abrupt slut.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Vi som många andra tänker på dej och beklagar det som hänt. Sänder massor med styrkekramar till dej .
MVH Rolf & Gunilla

F

F.d. 50042

Guest

Eive!

Jag beklagar Din stora sorg, jag vet precis hur Du känner. Det samma hände mig den 20 dec. 2011. Vi hade varit gifta i 43 år, och fick aldrig några barn.

Jag har tvingat mig att vara ute med husbilen så mycket det går. Det var svårt
första gången att vara ensam i bilen, men det får gå.

Hjärtliga hälsningar från en olycksbroder.

Bosse Bolivar

F

F.d. 52959

Guest

att livet kan förändras omgående har nu hänt mig.
Jag och min fru hade planerat en stor husbilsaktivitet 2012 med många hb träffar, dra till danmark,tyskland, belgien men ingenting av detta blev av.
Min fru fick helt plötsligt värk i sina höfter så vi fick åka in till sahlgrenska veckan före midsommar. Där konstaterade man att hon hade en spridd cancer denna jävliga sjukdom som kom som en blixt från en klar himmel som inte gick att bota.
Hon kom aldrig hem igen utan gick bort den 1 oktober. Nu sitter man här kusligt tomt och undrar vad var det hände, att förlora sin partner som man varit gift med i 42 år är fattbart.
Vad skall nu hända, minnerna finns alltid kvar.
Ta vara på varandra man vet inte vad som kan hända nästa dag.
Eive

Hej
Beklagar den svåra sorg du drabbats av. Eftersom jag också drabbats av liknande
vill jag delge dig min historia.(Hade inte tänkt berätta, men det kan kanske lindra
något/hjälpa någon)
Vi var sk övervintrare den gångna vintern i Spanien. Vi bodde mln Peniscola och
efter kusten ned till Fuengirola, och undersökte olika uppställningsplatser,campingar
mm där vi tänkte oss att stanna kommande vinterbesök och la in dessa i GPSen.
Åkte iväg 30/12 och var på hemväg 16-18 mars, helgen, för att undslippa tradartrafik
i viss mån. Den 18 mars hade vi kommit upp i sydtyskland och mot Sprendlingen
där vi hade för avsikt att övernatta på Euromobils stellplatz.
Det var fint väder och inga köer på autobahn. Jag körde vid tillfället och satt och
reflekterade hur bra denna resa hade förflutit. Inga trafikincidenter, varit friska och
inte blivit utsatta för rån eller stölder.(Jag säger dock inte något om mina tankar
till min fru, då jag vet att inte ta ut något i förskott)

Fem timmar senare är katastrofen ett faktum. Min fru drabbas av svåra magsmärtor
och vi tillkallar ambulans som kommer till stellplatzen och för oss till sjuklhuset i
Bingen, dit vi anländer tidigt måndagmorgon kl 01.30
Vi ber om smärtstillande men de vill avvakta för att genomföra undersökningen.
Operation företags samma eftermiddag varvid konstateras att hon fått akut
tarmvred. Tarmen har vridit sig 180 gr och har orsakat stopp med påföljd att
magsäcken gått sönder.
De aggressiva magbakterierna har kommit ut i bukhålan och angripit de inre
organen, lungor,njurar.mjälte mm.
De förklarade redan på måndagskvällen för mig att tillståndet var mycket allvarligt
men jag var i sådan chock att jag inte kunde ta in detta. Mina barn sträckkörde
ner till mig men det var försent. Hon vaknade aldrig mer upp. Hon vårdades på
detta sjuhhus till torsdag då hon flyttades till universitetssjukhuset i Frankfurt.

Hon avled här tidigt lördag morgon den 24 mars utan att vaknat.
Vi var ihop 45 år.

Du har en svår tid framför dig, då allt man gör eller företar sig påminner om
ens livskamrat.
Hoppas du har barn och att de är nära dig och givetvis dina vänner. Gör inga
förhastade beslut. Själv tänkte jag. Nu säljer jag husbilen, men jag har tänkt
om, minnena med den tillhör min älskade. Funderar i alla fall om jag skall göra
om resan i vinter. Har inte bestämt mig.
Det finns ensamåkare, vi träffade flera på La Volta camping m fl.

Hoppas det går bra för dig
Mvh
Sven-Eric

F

F.d. 30092

Guest

Beklagar och lider med dig. Vårt barnbarn fick vid 14 mån ålder leukemi, ett hårt slag för oss alla. Idag är hon 4 år och fullt frisk men vägen hit har varit tufft.
Hoppas vi ses på vägen Christer.

F

F.d. 17941

Guest

Jag " sällar " mig till skaran av obekanta, som beklagar sorgen efter din kära, ibland förstår man ingenting, så återstår bara ett " varför ". Det gör mig dock lite gladare när jag ser alla här i klubben som tänker på dig, känner för dig, skickar en hälsning, tycker det är " starkt " av dig att ge dig ut med Hb.n. Hoppas och tror du har styrkan att gå vidare, stå på dig i den här svåra situationen.
Okänd vän till dig !

kärna

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7882
Medlemskap
2025

Jag har full förståelse för hur tufft det är att hamna i denna situation.
Jag brottas varje dag med denna tomhet tystnad som nu har infunnit sig.
Samtidigt som man försöker gå vidare, men det finns aldeles för många minnen hemma.
Jag liksom du funderar på skall man göra den resa som aldrig blev av för att hedra henne?
Jag får fundera under vintern. Sedan måste man ändå ta ansvar för sitt eget liv hur svårt det än är.
Det som är så svårt är att en livskamrat kan gå bort bara på 3,5 månad från att vara fullt frisk.
Det känns bra att så måga inm klubben ändå ger sitt stöd.
Tack för ditt svar

mvh Eive

F

F.d. 26757

Guest

Hej!
För två och ett halvt års sedan förlorade jag hastigt min hustru efter över 40 år, det är ett fruktansvärt slag så jag förstår dig väl. Det jag har gjort är att fortsätta att åka husbil på samma sätt som tidigare. Det och kontakten med min barn och vänner har hjälpt mig mycket och nu tror jag att jag har landat någorlunda.

Hälsningar
Bosse

Toppen