• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Litt Norgesreklam?

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Litt Norgesreklam?

hej Knut, Har kollat på denna serie då o då.
Blir lit förundrad.
I Sverige har vi ju en annorledes politik, så därför finns tyvärr inte plats för dessa.
Fel eller rätt får andra bedömma.
Ps Min Morfar slet häcken av sig på liten gård.Redan en liten Bernt insåg att detta var onlönsamt, o detta var före subvensionsvansinnet för jordbrukrt.
Förlåt Knut men ni har ju råd till dessa o därför är jag full av beundran för dessa men lite Såpa är det för mig DS

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er ikke på bakgrunn av statens politikk at disse spesielle bosetninger overlever, men på tross av politikkernes vilje til sentralisering. De fleste er idealister som gjør det beste ut av situasjonen og lever et meget spartansk liv. Det finnes slike bosetninger i Sverige også, men det er muligens ikke laget noen programserie om disse.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Takk Anders :D:D - jeg glemte å legge inn linken :eek:

F

F.d. 53018

Guest

Hei! Flere av de vegløse gårdene som er vist i denne serien, ligger i min barndoms bygd Vik i Sogn. Ønsker dere mer vakker natur, ta en titt her: Vikjavev.no Gå i så fall inn på gardar stølar, det samme som en seter, et sted der man oppholdt seg med kuene om sommeren for å spare det hjemlige gress. Mvh!

Senast redigerad av en moderator:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

det är så fint i norge och myket att se tack för alla bilder vill gärna se mer skall till norska sydlandet i sommar det är bara så svårt att hinna med allt man vill inte stressa mvh håkan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Var kan man få tag på diverse POI´s för Norge, tex rastplatser, ställplatser, tömningsplatser och diverse annat?

Toppen