• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Liten vs Stor

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Står parkerad i St Tropez med vår lilla Burstner Ixeo sidan om en Morelo Palace. Lite avis i början men när ägaren kämpade i över 2 timmar med att dra ut en rejäl brandslang för att tömma sin gråvatten tank på 500 liter samt toppa upp färskvatten tanken på 1000 liter till sin 12 tonnare så tog det tio minuter för oss att rulla bort o fylla 100 liter färskvatten samt tömma 50 liter gråvatten, backa in igen o njuta av två kalla innan Morelon var halv vägs genom sitt. Ibland är det gött att vara liten :twitcy:

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Liten vs Stor

Vi har precis kommit hem från Italien .Utanför La spezia en by Tellaris hade man inte kommit in med en stor bil .Vår är 7.4 m och det va med nöd och näppe.
Men å andra sidan kan man plocka ut en Smart och två scotrar ur garaget :D

Willy

FD HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023

Håller helt med Gunnar o Kumani. För mig är valet lätt, då jag har haft husbil med liten vattentank och gråvattentank. Jag vill ha stor vattentank och stor gråvattentank.

S

Sören-6830

Guest

Står parkerad i St Tropez med vår lilla Burstner Ixeo sidan om en Morelo Palace. Lite avis i början men när ägaren kämpade i över 2 timmar med att dra ut en rejäl brandslang för att tömma sin gråvatten tank på 500 liter samt toppa upp färskvatten tanken på 1000 liter till sin 12 tonnare så tog det tio minuter för oss att rulla bort o fylla 100 liter färskvatten samt tömma 50 liter gråvatten, backa in igen o njuta av två kalla innan Morelon var halv vägs genom sitt. Ibland är det gött att vara liten :twitcy:
Var i St Tropez stod ni?

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Njaa, tio gånger var väl till att ta i för vi är bara 2 i vår husbil mot deras fyra och vi har varken diskmaskin eller tvättmaskin samt så duschar min fru inte lika ofta som hans och barnen förstod jag på hans kommentarer om hög vattenförbrukning :D

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

1. Föredrar en fru som duschar Ofta! :p
2. Med 4pers. i er bil hade ni fått tömma 20ggr... :wink:

"Solly" kunde inte låta bli... :)

Man väljer det som är bäst för sin egen del, finns inga Rätt el. Fel!
Tjohopp! Mvh. Magnus

Njaa, tio gånger var väl till att ta i för vi är bara 2 i vår husbil mot deras fyra och vi har varken diskmaskin eller tvättmaskin
samt så duschar min fru inte lika ofta som hans och barnen förstod jag på hans kommentarer om hög vattenförbrukning :D

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

1. Föredrar en fru som duschar Ofta! :p
2. Med 4pers. i er bil hade ni fått tömma 20ggr... :wink:

"Solly" kunde inte låta bli... :)

Man väljer det som är bäst för sin egen del, finns inga Rätt el. Fel!
Tjohopp! Mvh. Magnus

En och annan håller sig med naturligt väldoftande hustru (och katt). Napoleon lär ha skickat kurir till sin älskarinna några dagar före planerad hemkomst från slagfältet med uppmaningen: "Jag är snart hemma, tvätta dig inte!":D

aake

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Ska kanske även tillägga att det fanns två hundar i i den familjen. Pratade lite med ägaren till palatset och om hur det var att navigera i trafiken med en sådan bjässe. (Har ju själv bara erfarenheter mellan 120 -385000 ton till sjöss) Fick till svar att överallt jag kommer fram med skolbussen vet jag att jag kommer fram med min Morelo Palace :twitcy:
Jaha, lite sent här i livet att omskola sig från sjökapten till skolbussförare i Tyskland för att kunna kosta på sig en Morelo Palace dock kan det ju bli ett gott tips till barn o barn barn om di gamle vill njuta av en första klass resa med uppehälle tilsammans med dem! :D
Kunde naturligtvis inte låta bli att göra det tillägget efter "Stollens" inlägg:D

O

Osten

Guest

Föredrar stor än så länge med allt utrymme när man både åker och står still. Inget slaskande med vatten och avloppstankar när man står på någon camping. Visst kan det vara trångt ibland men vägarna är ju gjorda för stora lastbilar med släp så brukar inte vara några problem. Men när vi blir äldre och färre på resorna och slutat tävla med bil så kommer vi nog byta ner oss i storlek för smidighetens skull och sänka soppa förbrukningen lite. Våran husbuss är 15m och har hitils aldrig blivit fast i nån gränd så jag fått lämna bussen och gått hem men självklart är en 6m mycket smidigare. Däremot kommer vi ta med en liten bil under semestern så vi kan göra små utflykter med den från bussen.

F

F.d. 24435

Guest

Såg denna typ av bil,Morello strax utanför Venedig för en dryg vecka sedan, hade uppenbara problem att ta sig både ut och in på ställplatsen.

Toppen