• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Liten släpkärra sökes

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta en liten släpkärra med plastkåpa att ha efter bilen. Totalvikt under 600 kg.

J

Jimbo

Guest
Sv: Liten släpkärra sökes

Totalvikt under 600 kg?

Är bilens max dragvikt för obromsat släp 600 kg?

Att tänka på annars är att ett släp med totalvikt om högst 750 kg är alltid att anse som "lätt". Dvs, du får alltid dra en sådan vagn på endast B-kort om inte dragfordonets tekniska begränsning säger annat.

Vet att det finns billiga obromsade vagnar med Jaxalkåpor på ex Bauhaus (fanns förut iaf).

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Tack Jimbo
Jag tycker att en 750 kg kärra blir för stor. Har en sådan men vill ha an mindre när vi skall åka till utlandet. Går säkert bra med en bromsas också. Får väl köra lite saltare. Skall kolla Bauhaus

J

Jimbo

Guest

Här kan du kolla lite:

Släpvagn obromsad Biltillbehör - Jämför priser på PriceRunner Sverige

Finns en uppsjö av vagnar. De obromsade bruka vara mycket vekare än en bromsad (för att spara vikt).

Man får oftast vad man betalar för =/

Annars kan jag rekommendera 3S alutrailers. De är välbyggda, prisvärda och helt i aluminium. Billig Jaxalkåpa går att köpa löst hos de flesta släpförsäljare.
Tror att Jaxal är den billigaste...Gjord i ABS-plast

Toppen