• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten husbilsfirma...

F

F.d. 14026

Guest
Hej!
Jag undrar om någon känner till Sydsvensk Husbilsservice AB i Kungälv, kanske till och med köpt sin husbil därifrån??

Mimmi
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej!
Bor i Kungälv men aldrig hört talas om den firman.
Tills för något år sedan fanns Kungälvs Husvagn o Bil men det bolaget gick i konkurs.
Lelle_22
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej igen!
Jag gogglade på firman och minns att det fanns ett annat bolag som sade sig ha sitt säte på Bilgatan 7 i Kungälv. Så var inte fallet. Jag minns inte vad det bolaget kallade sig då men det utbröt en intensiv debatt här mellan någon representant "för något" och HBK-medlemmar. Minns att bolaget bedömdes inte vara seriöst.
Ytterligare tillbaka, innan jag köpt husbil, intresserade jag mig för ett av deras objekt och ringde telefonnummret på deras hemsida.
Det intressanta objektet fanns inte till salu men bolaget kunde "fixa" en liknade bil genom import.
Jag tror att "kontoret" fanns någonstans i Skåne. Ingen som helst knytning till Bilgatan 7 i Kungälv.

Lelle_22
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Det låter inte som en trovärdig firma. Tror att den startade 2008.
De sålde en ny bil på blocket, just den modellen som vi är intresserade av och den tillverkas inte längre.
Kanske bäst att hålla sig till de större firmorna. Vår nuvarande bil har vi köpt på Codat och är väldigt nöjda med deras service.

Mimmi
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej!
Jag undrar om någon känner till Sydsvensk Husbilsservice AB i Kungälv, kanske till och med köpt sin husbil därifrån??

Mimmi
Hej min första och min andra husbil köpte jag av örjan.
Jag köpte helt nya, och det är klart han var tvungen att hämta dom i tyskland, om han hade alla hemma så skulle naturligtvis prisbilden se annorlunda ut.:(
Jag började med att kolla upp företaget innan jag handlade "självklart" och fick svaret att det var inga som helst konstigheter "skatteverket".:yes:
Satte in handpeningen och när väl husbilen var tillverkad 2007 så levererades den helt efter vad jag hade beställt. Och det som vart med bilen "en del med 2007 fiat fixades utan problem":spinny:
Sen kan jag som egen företagare förstå att man vill svara på alla spekulationer,det är ju trots allt ett stort forum som har hans jobb som intresse "alltså kundkrets" .
Ingen är skyldig så länge dom inte fallit i sverige.
Jag har bara goda referenser att ge om örjan.susanne
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej!

Vi köpte vår husbil ny -06 och skulle inte tveka en sekund, på en ny affär med Örjan. Också hjälpte oss i höstas då vår E-box gått sönder. Du behöver inte vara det minsta orolig Mimmi.

Hälsningar Bill
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej igen,
Tack för alla svar. Jag tror att firman har ny ägare. Registrerades september 2008 av två killar. Firmaadress, Bilgatan 7 i Kungälv.
Husbilen som såldes fanns i Göteborg. Tyckte det var konstigt eftersom Bilgatan i Kungälv ligger i ett industriområde och alltså inte kan vara en bostadsadress.

Jag fick svar på mail att bilen var såld men att det kanske kommer in en till. Vill inte bli lurad så det är väl bäst att ringa och förhöra sig.

Mimmi
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej Bill, kan det finnas fler husbilsfirmor på samma adress??! Du har möjligtvis inget telefonnummer till Örjan?
När jag fick svar på mailen så stod det bara firmanamnet som avsändare, inget namn.

Detta är verkligen ett jättebra forum för oss med tusen frågor, även mitt i natten.

Hälsar
Mimmi
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Hej!
Undrar om husbilsverket och Örjan hör ihop. Blir lite förvirrad.
Den husbilen jag var intresserad av såldes av Sydsvensk Husbilsservice AB i Kungälv.

Finns även Husbilsverket i Kungälv, eller handlar man över nätet?

Hälsningar
Mimmi
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Liten husbilsfirma...

Jag svarar mig själv. Har just läst ett inlägg från nov-08 (ekobrott) och förstår nu att husbilsverket och sydsvensk husbilsservice har samma ägare.
Husbilsverket verkar bara vara en webbadress och är uppföljaren till Husbildirekt.nu. Man får vara lite detektiv ibland. Vet inte vad de anklagades för men firman verkar ok.

Mimmi
 
Toppen