• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten gasgrill ?

J

Jarn

Guest

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Liten gasgrill ?

Vi har haft den som Rusta säljer, men tycker den är lite för otymplig.

Förra våren köpte vi Primus grillen som STANTON rekommenderar och smidigare grill får man leta efter. När man är färdig grillad stänger man bara igen den och storleken är som en mindre attacheväska. Verkligen en Husbils grill. Verkar hålla bra kvalité med.
Under säsongen gjorde vi av med 7-8 gastuber. Betydligt smidigare än att hantera skitiga kolpåsar.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Tack Stanton och Smålänningen.

Har nu varit på Jula och köpt den lilla gasolgrillen från Primus för 699:-

Passar mitt behov perfekt.
 
F

F.d. 10728

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Denna gasolgrill finns hos Husvagnsprylar | Husvagnstillbehör, husbilstillbehör, båttillbehör, tillbehör husvagn, husbil & båt

Hushåll/Toaletter/Rengöring / Grillar

Primus Vidar BBQ

Pris 895:- ArtikelNr HPG06-79 Vikt 4,5 kg Lägg i kundvagn Primus Vidar BBQ (895 kr) Cassette Gas Innehåller 250 g butan (29 kr) Varför nöja sig med engångsgrillar som är svåra att tända, inte brinner tillräckligt länge, ger ojämn värme och inte heller är miljövänliga? Primus Vidar BBQ är
en portabel grill som är enkel att använda på balkongen, terrassen, stranden eller campingplatsen. Med en non-stick belagd grillyta på 28 x 35 cm, ryms
enkelt mat för upp till fyra personer i taget. Den högeffektiva brännaren gör grillen redo att användas på ett par minuter. Grillen levereras med inbyggd
piezotändare för ett enkelt och säkert handhavande. Till Vidar BBQ används Primus 2208 (Cassette gas HPG03-21), vilket ger låga driftskostnader.

Vikt 4,5 kg
Effekt: 2500 W
Uppvärmning: 5 min
Tändning: Piezotändning
Mått: 403 x 415 x 90 mm
Brinntid med 250gr butangas ca.1,5h
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Den var billigare hos Jula, som Stanton länkade till...
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Mina tyska vänner som varit resande i över 40 år visade mej denna lilla grill. Hopfälld blir den väldigt liten. 26*20*7,5 cm. Har tydligen olika inkopplingar. F, Fi och ES
(Kan ej lägga in länk)
 

Bilagor

  • Reimo-grill.JPG
    Reimo-grill.JPG
    146,4 KB · Visningar: 103
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15640

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

har nu beställt en såndär primusgrill från jula Gasolgrill, hoppas den är bra, gasflaskor har jag i mängder sedan jag var på en konkursutförsäljning och passade på att köpa "ett gäng" :))
:mcride:
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Liten gasgrill ?

En variant som vi köpte för några år sen var ett litet gasolkök och en grillplatta. Efter något år rostade gasolköket så det var dags att inskaffa ett nytt (Biltema) fortfarande lågt pris ca:165:- men nu var utseendet lite annorkunda i stället för grönt så var det liknande rostfritt, men vindskyddet som det gamla hade var inte med på denna design, vi hade det förra säsomgen men det hade lätt för att slockna i vinden.
I förra veckan hittade jag den "gamla" typen med vindskydd på Jula för 149:- och ny grillplatta för 79:-. Gastuberna kostar för 4-pack 69:- (Biltema)
Grillplattan är det finurliga med detta gasol kök, fungerar bra och tar upp fettdroppar och räcker utmärkt till föt två personer. För er som är intresserade så lägger jag in bilder på båda typerna, men jag föredrar det svarta med vindskydd, visseligen går det inte att grilla en hel gris på det men 4 kycklingfileer eller 8-10 korvar samtidigt går alldeles utnärkt. Och skulle man utan förvarning få fisk så är det bara att ställa sig ute och steka, jag använder även gasolköket ihop med en "Muurikapanna".

gasol1.jpg gasol2.jpg
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Liten gasgrill ?

Hur har du beställt, den finns ej längre i Julas butiker,jag var i Hyllinge i dag,och den finns inte längre i katalogen mer .

Berra behöver hjälp att beställa.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Berra, jag köpte den direkt i Jula butiken i Malmö, Jägersro. De hade 4 st kvar häromdagen.

Sen finns det en Jula till som ligger vid St Berstorp, kommungränsen mellan Malmö o Burklöv.

Hhhmm, svarade kanske på fel fråga.? Du kanske menade Postis variant, Berra?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53011

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Berra , jag ringde till centrallagret och fick den sista precis nu. Sorry! Den är nog slutsåld för tillfället hos de flesta återförsäljare verkar det som (succe' tydl.) men många av Julas butiker har den på hyllan i några ex. enl. damen som expedierade mig så det är nog den vägen som är bästa möjligheten.

/Bengt
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Liten gasgrill ?

Är det någon som har grillat på den här grillen, går det att grilla en köttbit på ett bra sätt, jag tittade på en och tyckte att brännaren såg rätt så klen ut? Sedan är den ju rätt så "plåtig" men det är ju en annan sak. :confused:
 
F

F.d. 15640

Guest
Sv: Liten gasgrill ?

Jag beställde min från hemsidan, lagerstatus grön, så jag hoppas jag får den
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Liten gasgrill ?

Jag köpte det lilla gasolköket och en grillplatta på Jula i höstas, tycker att det är perfekt som extragrill för att grilla till någon liten köttbit eller några korvar, men lika användbart om man ska steka något som osar tex fisk. Bara att riggar upp på något lämpligt ställe utomhus och på men en stekpanna.//Tommy
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Liten gasgrill ?

Primusgrillen från Jula för 699:- fanns i Jönköping i dag när jag var inne.
Köpte en liten rostfri sak av märket Globe vägde inte över 1,5kg.
Liten smidig och lätt./susanne
 
Senast ändrad:
Toppen