• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite vinterbilder

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Sv: Lite vinterbilder

GOTT NYTT :mh: ÅR TILL ER ALLA
Här kommer några vinterbilder jag tog idag med kameran jag fick i julklapp.

Hej..

Tack för trevliga vinterbilder.. Nu försöker jag ju alltid att framhålla för sönerna m.fl att det alltid är bilden som räknas när de sätter en ny digitalkamera med 100 finesser framför näsan på "gubben"..
Många klassiska fotografiska mästerverk är tagna med kameror långt, långt enklare än dagens små digitala underverk.. t.ex Frank Hurlys bilder från Schackelton expeditionen 1914... Boken rekommenderas varmt..!
Men nu är jag nyfiken, vad är det för kamera, bilderna är verkar skarpa och kontrastrika..
Å andra sidan.. för att fånga en bra bild, bör man... 1. Ha kameran med, 2. Se bilden, 3. Ha möjlighet att fånga den.. t.ex höga ISO och ljusstarkt objektiv..
Jag brukar ofta missa redan på det första, min kamera är för stor.. (men bra..)
Gott nytt År

Libom

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej Lidbom !
Det är en United digital camera 5 Mega Pixels CMOS Sensor 8 x Digital Zoom.
En riktigt liten sak som man lätt kan ta med sig i fickan. Röd och grann är den också.
Men jag måste erkänna att det tar nog lång tid innan jag lär mej alla finesser.
Verkar som ju äldre man blir ju svårare blir det att lära sig alla nya prylar som
dyker upp. Men jag tycker också att bilderna blev bra och det är ju viktigast.
MVH Gunilla

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Hej..
Det blir säkert bra.. Det viktigaste tycker jag nu blir att du alltid har kameran i fickan/handväskan och tar kort på allt du tycker är trevligt, spännande, ovanligt, dråpligt, eller bara kul.. Gärna på husbilsresor och sen delar med dig.. Det är bilden som räknas, och att ta den.. då är det bra om kameran är med.. var inte blyg..!
Lycka till
Libom

Toppen