• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite från Mässan i Düsseldorf

F

F.d. 50637

Guest
Jag var på mässan i Düsseldorf i två dagar och kollade på diverse husbilar först och främst plåtisar

Hade förväntat mig en del av Pössl/Roadcar det är en billig husbil om man köper den helt standard men om man lägger till lite från tillbehörslistan så kommer man snabbt upp i € 38000 . Roadcar byggs på Fiat chassie

Kikade ganska utförligt Clever som även ägs av Pössl de har en hel del nyheter tex en 6 meters modell med långbäddar där man kan välja ett extra stor toa & dusch utrymme istället för stolar bakom föraren . Det erbjuds även möjlighet att få bilen extra isolerad för vinterbruk det går att få Trumas Combi D 6 E med integrerade doppvärmare direkt från fabrik.

Jag var lite nyfiken och frågade vad priset blev för en Clever for II 5,40 m lång byggd på Citroen med 130 hk motor och jag blev glatt överraskad . Med anpassning för svenska förhållande med isolerad gråvatten tank Truma Combi D 6 E, elektrisk stängning av skjutdörr och mycket mer så var priset € 38900.

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Sv: Lite från Mässan i Düsseldorf

Jag var också på mässan i D-dorf och kollade plåtisar. föll för Dreamer-plåtisar som byggs av Rapido. D42 - 5,40 bra utr. 130 hk + utr för Sverige € 42000. Den vi blev mest intresserad av var D 55 Select - total utr. 180 hk, aut,all utrustning man kan sätta på en plåtis inkl. € 59000.

Med vänlig hälsning

Stellplatz

F

F.d. 50637

Guest
Sv: Lite från Mässan i Düsseldorf

Jag var också på mässan i D-dorf och kollade plåtisar. föll för Dreamer-plåtisar som byggs av Rapido. D42 - 5,40 bra utr. 130 hk + utr för Sverige € 42000. Den vi blev mest intresserad av var D 55 Select - total utr. 180 hk, aut,all utrustning man kan sätta på en plåtis inkl. € 59000.

Med vänlig hälsning

Stellplatz

Jag kikade även på Dreamer bilarna och de verkar ju välbyggda. Kollade även på Westafalia Amundsen (som även tillhör Rapido) 6 m plåtis med längs bäddar den var ju inte illa men ganska häftigt pris . Det som jag är ute efter är en bil som är 5,40 - 6,00 m lång för 2 personer och då gör det en hel del på platsen om man slipper de 2 stolarna bakom chauffören. Blev verkligen överraskad när det gällde utbudet som fanns på mässan . Fick även smak för en Eura Mobil Profila 590 synnerligen välbyggd med dubbelgolv tyvärr är det gas panna + kylskåp som drivs med gas och det går inte att få något annat från fabrik för min egen del vill jag helst ha dieselvärmare

Mvh

Toppen