• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite frågor??

F

F.d. 6102

Guest
Har ni tips på nå bra försäkringsbolag gäller vagnskadeförsäkringen även äldre bilar om man tar en helförsäkring?har en -00

vad ska man gå igenom innan man ger ut sig på långfärd?

är det smart att ha en kylväska på 12v under färd för att spara på gasolen?

sen vill jag gärna ha alla möjliga tips ni kan komma med då detta är våran första husbil..

ursäkta alla frågor men man är ju lite nervös så här i början. mvh Mika&Maria.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lite frågor??

Jeg vil si glem 12V kylveskan - om det ikke er en kompressorkyl. Under kjøking kan du ha kylskåpet på 12V, det drar omlag like mye el som en liten kylveska av peltier-element typen. Har dere litt flaks så er kylskåpet på en 00 av AES typen og bytter automatisk mellom 12V, 240V og gasol styrt av tilgangen på el.

Ta ellers et par weekend-turer før den store langturen, det gir dere tid til å finne ut av hva just dere trenger å ha med. Pakklister er greie for en bruker, men ikke alltid like brukbare for den neste - gjør noen korte turer weekend eller en enda natt først.

Husker godt min første tur med med en husbil for snart 20 år siden, spenningen på topp - selv om det gikk bra.

D

Deleted member 11118

Guest

Vår första husbil hämtade jag en torsdag på fredagen körde vi ut i Europa på 3 veckor, vilket nog inte var så smart, där upptäcktes en del små fel.

Nästa husbil tog vi en runda några gånger med i Sverige, så starta med små turer innan färden går utomlands eller på längre turer. Det tar ett tag att bo in sig i en husbil, var skall jag ha alla saker, var passar det bäst osv.

Lycka till med husbilslivet

Lars Jönsson

F

F.d. 6102

Guest

tack för alla tips hittills ..mer mottages gärna hehe...vi har tänkt semestra i östersund med bilen denna sommar..finns det bra ställplatser där samt besöka frösö zoo osv.

Toppen