• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite beröm och uppskattning

Sirre

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11766
Medlemskap
2025
Jag har läst i detta forum hur en del har råkat illa ut, med krånglande husbilar och säljare som inte vill göra rätt för sig. För min del har jag haft den motsatta upplevelsen och jag vill gärna berömma såväl Kabe-fabriken som Tagene Fritidscenter i Göteborg för ett seriöst och fint bemötande.

Under de senaste nio åren har jag prövat på två nya husvagnar och nu också en ny husbil, en Kabe i810. Trots att bilen är maxutrustad har allt fungerat, sånär som på ett par marginella småsaker som Tagene omedelbart och utan diskussion har rättat till. Vid fabriken har man varit lyhörda och tillmötesgående om hur jag ville ha bilen utformad på några olika områden. Samma fina bemötande har jag fått när fabriken har utfört några kompletteringar på mina tidigare husvagnar.

Kvaliteten på såväl husbil som husvagnar har varit alldeles utmärkt och det känns tryggt att ha nära till kompetent service om och när så behövs. Jag såg i tillverkningen hur mycket arbete det är med att bygga en sån här husbil, och ett ytterligare område att glädja sig åt är faktiskt att kunna bidra till sysselsättning i Sverige.

Säkerligen är det en hel del medlemmar här som i likhet med mig bara har gott att säga om sina leverantörer, men ofta är det ju så att "hälsan tiger still".

Samtidigt vill jag tacka många av er medlemmar som skrivit om idéer och tips som varit nyttiga för mig som nybörjare med husbil. Under väntans tider inför leveransen av min bil har jag läst och lärt av ett antal kloka inlägg.

Larsinger

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5655
Medlemskap
2021
Sv: Lite beröm och uppskattning

Hej på er

Stämmer gärna in vad det gäller service och tillmötesgäende när det gäller
Tagene Fritidscenter, har under åren köpt 3 husvagnar och 3 husbilar, det har inte
varit några problem, lite positivt i allt negativt

Larsinger

F

F.d. 25045

Guest

Det är ju positivt när företagen gör det dom ska, av mig får de beröm när dom gör något utöver det.

F

F.d. 29925

Guest

Lite knepigt när det är företag som sköter sig enligt förväntan som behöver framhävas. Verkar vara relativt ovanligt i husbilssammanhang.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Personligen blir jag bara glad av att någon kommer med positiva omdömen, som Motreal skrev så finns det negativa så det räcker och blir över. Svenska hälsan som ska tiga still förstår jag mej inte på.

För oss nykomlingar är dessa positiva inlägg minst lika mycket värda som de negativa, så tack till trådskaparen för ett bra initiativ.

Toppen