• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lita inte blint på GPS:en....

F

F.d. 24435

Guest
Sv: Lita inte blint på GPS:en....

Hade detta Holländska par alla hönsen hemma ???

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

I det militära fick man lära sig: Om kartan och terrängen inte överensstämmer så är det terrängen som gäller.:rolleyes:

Har nyss kört 469 mil genom 5 länder. Det hände någon gång att jag var överens med GPSen. Inte ofta.:cool:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tur man inte mötte dem innan de körde ner i myren. De hade ju glömt att titta ut genom vindrutan :eek: .

Fast det var ju en kvällstidning.

F

F.d. 4927

Guest

I det militära fick man lära sig: Om kartan och terrängen inte överensstämmer så är det terrängen som gäller.:rolleyes:

Har nyss kört 469 mil genom 5 länder. Det hände någon gång att jag var överens med GPSen. Inte ofta.:cool:
Då faller det sig naturligt att fråga: Varför har man då GPS??
Jo, jag har själv en, men litar hellre på frugan + kartbok, så GPS:en är en "i allra värsta fall"-grej hos mig. Vilar i 99 resor av hundra tryggt i handskfacket. Jag har själv ställt mig frågan varför jag köpte GPS:en, men ännu inte fått något vettigt svar. För inte f-n klår den frugan som navigatör, dessutom är min ingifta kartboksuttydare mindre tjatig - jo, det är faktiskt sant!

Lasse

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag har:
Garmin 12 (utan karta)
Garmin 76
Garmin 305
Garmin 510
Garmin 660
Garmin 1390
Samt två fast installera mellan innertak och yttertak i Husbilen för tracking.

Ingen visar fel. Det måste vara fritt uppåt till sateliterna för att det ska funka.

Sen har vi då kartan. Den måste såklart vara aktuell annars får frugan allt vackert hjälpa till.

Navigationshjälp i GPS'n: Där har lantmäteriet (statsanställda) ett stort ansvar. Det är inte säkert en tjänsteman kan skilja på grusväg eller huvudled.

Med mina GPSer hittar jag alltid hem oavsett var jag är.

:spinny:

Toppen