• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Linköping

Bert och Eva

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
821
Medlemskap
2025
Har en son som läser i Linköping!
Svårt att hitta boende, funderar på att köpa en lägenhet.
Ni som bor i Linköping finns där några ställe som man INTE ska bo i?
Inner staden är det inte aktuellt alldeles för dyrt, Skäggetorp och Johanelund är en bit från centrum.
Hoppas att jag kan få några svar av folk som bor i området!

T

Teddi

Guest
Sv: Linköping

tänk bert,,hade de varit kungsbacka? ojoj,,hur mycke som helst,,

nu hoppas ja de går bra för er..för ni är så fantastiska vänner,,
lycka till!!:p

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

har en dotter där , hon vill absolut INTE bo i Skäggetorp, varför vet ja inte,annars är det ont om lägenheter i linköping ,köpa är nog enda möjliga men det kostar!!! bra förbindelser med Borensberg -Motala annars ,om man vill pendla, Lycka till

Anette o Steve

HBK Medlem
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2025

Ryd är det område där det bor mest studenter. Skäggetorp har en del sociala problem. Lambohov ligger nära universitetet. Utanför stan har du bra tågpendling till Vikingstad, Mantorp och Mjölby. Nog lättare att hitta bostad där. Lycka till

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
Jag har själv en son på högskolan där. Jag fick köpa en lägenhet i johannelund.Det är sex km till campus och funkar att cykla när det är snöfritt. Annars går det buss. Skäggetorp skall du nog undvika då det är ett getto. Närmare campus blir det dubbelt så dyrt som vad jag fick betala. Under senaste året verkar priserna ökat med minst 25% och liknar nu nivån i göteborg. Trist för ungdomarna och det syns på hyrorna på det lilla som finns privat.
En kompis till sonen som började i höst fick soffsurfa 10 veckor och betalar nu sex tusen i månaden för en liten etta med kokvrå i en källare på en villa. Inte så lätt att fixa på studielån.:( Sonen trivs bra i johannelund men skulle givetvis gärna bo i Ryd eller Gotfridsberg men 1,5 miljoner för en liten tvåa är för dyrt.

Senast ändrad:

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Har en son som läser i Linköping!
Svårt att hitta boende, funderar på att köpa en lägenhet.
Ni som bor i Linköping finns där några ställe som man INTE ska bo i?
Inner staden är det inte aktuellt alldeles för dyrt, Skäggetorp och Johanelund är en bit från centrum.
Hoppas att jag kan få några svar av folk som bor i området!

Köphan en husbil, vetja............:yes: så kan han välja var han vill bo!
Blir ju en skaplig kärra om man jämför pris för lägenhet eller rum.

Hejs
Claes 105
ps. Försök till skämt.

Bert och Eva

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
821
Medlemskap
2025

Hej Teddi!
Vi var uppe på er badstrand i somras, stannade där när vi var på väg upp till Norge.
Där har ni en bra "ställplats"
Hoppas att vi kan träffas någon gång när vi är ute och kör

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag har bott i Skäggetorp men även Ryd. Upplevde inga problem med något av ställena. Tror att dom är ganska likvärdiga. Men Ryd är närmare Universitetet. Har han hört med Stångåstaden, Willhem. Det kan vara lite lättare att få en större lägenhet som man kan dela på flera.
Ha det

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag har bott i Skäggetorp men även Ryd. Upplevde inga problem med något av ställena. Tror att dom är ganska likvärdiga. Men Ryd är närmare Universitetet. Har han hört med Stångåstaden, Willhem. Det kan vara lite lättare att få en större lägenhet som man kan dela på flera.
Ha det
Att säga att Skäggetorp inte är ett problemområde är nog litet starkt även om du klarade dig utan problem. Ta och Googla Skäggetorp så får du inte så positiv bild direkt.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Det är klart att det finns sociala problem. Säg ett område där det inte finns. Känner många som bor där och tycker att det är ett bra ställe att bo på. Nära till Tornby med Ikea och massor av butiker.

F

F.d. 17941

Guest

Med Östgöta pendeln tar det ca 1/2 timma att resa från Boxholm till Linköping, nästan lika lång tid som mellan Gustavsberg och Stockholm. Men priser och tillgång är oändligt mycket bättre.
Ha en skön stund på tåget innan plugget börjar, komma "hem" till en lugn och stillsam atmosfär, liten ort men med allt vad man kan behöva inom räckhåll
Välkommen hit
.
En Klamparunge

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Jag har också bott i Skäggetorp, på två ställen. Skäggetorp centrum och väpnaregatan bodde jag på och tyckte det var jättebra.

//Karin

F

F.d. 53012

Guest

Dax att släcka tråden när alla vet allt tom dom som bor längst ifrån stan än dom som har bott här sen 70 tal. Black Cobra hälsar.

Toppen