• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Linköping rösta!

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.312
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Skall vi fortsätta kalla parkering av husbil eller nattparkering för "fricamping" så lär det inte bli så många centralt placerade ställplatser , vare sig gratis, billiga eller dyra.

Än värre tycker jag det är att blanda in detta infekterade ord i samband med tömningsplats för grå- och svartvatten samt fyllning av färskvatten. Det vore tråkigt att gå miste om den möjligheten på grund av att beslutsfattare tycker sig se någon form av koppling till parkering av husbil.

//Michael, medlem
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
315
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Skall vi fortsätta kalla parkering av husbil eller nattparkering för "fricamping" så lär det inte bli så många centralt placerade ställplatser , vare sig gratis, billiga eller dyra.

Än värre tycker jag det är att blanda in detta infekterade ord i samband med tömningsplats för grå- och svartvatten samt fyllning av färskvatten. Det vore tråkigt att gå miste om den möjligheten på grund av att beslutsfattare tycker sig se någon form av koppling till parkering av husbil.

//Michael, medlem
Varför är ordet fricamping infekterat?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.156
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sverige är dåligt på att ordna tömningsplatser ,så rösta och påverka.
Vägverkets rastplatser har tömningsplatser men långt ifrån alla, flertal gånger har jag fått åka vidare för att det saknas och då på relativt nya platser
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.098
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Givetvis röstat ja! Bra initiativ! Vi hamnar ofta kring Göta kanal och de stora sjöarna när vi kör i Sverige. Vi har hav på tre sidor hemma så ibland är det skönt att slippa! :) Heja Linköping.
 
Toppen