• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lingon

F

F.d. 53053

Guest
Är det någon som vet hur långt upp i Småland man måste köra för att plocka lingon. vi bor mitt i Skåne och när är bästa tiden att göra det
mvh
gebeer

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025
Sv: Lingon

Hej, här i södra Dalarna börjar skogens röda guld mogna redan nu,:wub: har varit iskogen nu i kväll:yes:.Plockade lite blåbär för att göra lite muffins med blåbär:spinny:.Så det går även att börja att plocka skogens röda guld nu:wub:Det finns inget godare än att få njuta av egen lingonsylt till divers mat :yes:Lycka till i lingonskogen !

( gubben jagar Råbock i skogen just nu, han sköt en på premiären i söndags )

Mvh

Tortor

FD HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1029
Medlemskap
2023

Hej
Vi har plockat lite i Hestra och södra Småland. Som vanligt vid denna årstid lite ojämnt mogna. Väntar nog en vecka eller två på bättre mognad. Blåbären dock fortfarande jättefina och många!

Hälsningar Tore

F

F.d. 53053

Guest

Tack så mycket där vid badplatsen brukar vi mellanlanda innan vi åker husbilsmässan

F

F.d. 52949

Guest

Är det någon som vet hur långt upp i Småland man måste köra för att plocka lingon. vi bor mitt i Skåne och när är bästa tiden att göra det
mvh
gebeer
Prova uppe i Adelöv mellan Gränna och Tranås. Passa samtidigt att besöka Adelövsmarknad första torsdagen i september. Lycka till med bärplckningen.
Mvh//Si-Bo

Toppen