F
fritjof
Guest
Hej alla !
Vi är ett par som just nu bytt båtlivet mot husbil med stor förväntan.
Vi har köpt en fabriksny Euramobil som visat sig ha limfläckar på väggskivona invändigt i stort sett överallt i större och mindre omfattning.
Bilen uppfyller i övrigt alla våra önskemål, visserligen med några småfel men de går att rätta till.
Speciellt synligt är limfläckarna på innervägg vid sängen och inne i toaletten men även inne i skåp som dock inte syns utåt när skåpen är stängda men likväl finns där.
Vi har reklamerat detta till säljföretaget som kontaktat Euramobil.
Euramobil meddelade via säljföretaget att dom har 2 bilar levererade med liknande problem som beror på någon genomfällning av limmet genom skivorna.
Dom har efter vår klagan levererat lösa beklädnader som dom avser limma på innerväggarna.
De hårda skivorna vid sängen skulle bekläs med tyg och i övrigt limma på nya skivor där det finns limfläckar.
Hur det skall kunna utföras utan att demontera all inredning i nya bilen förstår inte jag.
Min åsilkt är att det är bristande kvalitetskontroll under tillverkningen när man släpper igenom bilen utan att åtgärda innan inredningen är monterad och jag anser att det är ett oacceptabelt "lappverk" att åtgärda nu i efterhand. Problemet för man ju nu över på kunden.
Jag avser att kräva att bilen återtas och vill helst ha en exakt likadan men felfri bil.
Hur skulle ni som läser detta reagera och agera?
Vi är ett par som just nu bytt båtlivet mot husbil med stor förväntan.
Vi har köpt en fabriksny Euramobil som visat sig ha limfläckar på väggskivona invändigt i stort sett överallt i större och mindre omfattning.
Bilen uppfyller i övrigt alla våra önskemål, visserligen med några småfel men de går att rätta till.
Speciellt synligt är limfläckarna på innervägg vid sängen och inne i toaletten men även inne i skåp som dock inte syns utåt när skåpen är stängda men likväl finns där.
Vi har reklamerat detta till säljföretaget som kontaktat Euramobil.
Euramobil meddelade via säljföretaget att dom har 2 bilar levererade med liknande problem som beror på någon genomfällning av limmet genom skivorna.
Dom har efter vår klagan levererat lösa beklädnader som dom avser limma på innerväggarna.
De hårda skivorna vid sängen skulle bekläs med tyg och i övrigt limma på nya skivor där det finns limfläckar.
Hur det skall kunna utföras utan att demontera all inredning i nya bilen förstår inte jag.
Min åsilkt är att det är bristande kvalitetskontroll under tillverkningen när man släpper igenom bilen utan att åtgärda innan inredningen är monterad och jag anser att det är ett oacceptabelt "lappverk" att åtgärda nu i efterhand. Problemet för man ju nu över på kunden.
Jag avser att kräva att bilen återtas och vill helst ha en exakt likadan men felfri bil.
Hur skulle ni som läser detta reagera och agera?