• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lillsemester

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Körde förbi Forsbergs i Hyssna igår. Då jag hade gott om tid kände jag visst tvång att kolla lite. Man måste tillstå att det är en fantastisk anläggning! Antalet husbilar utanför och i hallen var till synes obegränsat och den timmen jag hade till förfogande försvann snabbt.

Gör man sen felet att tilltala någon annan i samma situation, är man snart inbegripen i fördjupat meningsutbyte.

Personalen är trevlig, kaffet är gratis..

En riktig lillsemester.

Men jag måste tillstå att det sitter en liten tagg sedan en husvagnsaffär och det kan jag inte släppa även om miljön är 100.

/marunga

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Lillsemester

Det kan vara riktigt trevligt att besöka handlarna. Vissa bjuder inte bara på kaffe utan också doppa. Lyckas man sedan pricka rätt dag kan det finnas korv mm på menyn. :)
Nöjet är dock litet farligt då man får se upp så att man inte kör hem i en annan bil än den man kom dit i.:)

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Sedan måste jag erkänna att den "nya" planeringen av vagnarna är positiv.
Man har sällskapsdelen längst fram. Ett relativt kompakt vinkelkök och dusch och WC delat på båda sidor. Det gör att man slipper den många gånger tråkiga långa smala gången som finns i äldre husbilar. Allt är luftigt o fint. Vad som stör mig personligen lite är att sängarna fyller ut sovrummet på längden så man inte har chans att ligga på sidan/magen (snarkar) med armarna utsträckta under kudden. I det läget är dubbelsäng i mitten att föredra.
Och det där med garage är underbart. Bara lassa in alla bra att ha-grejer...

/marunga

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Vi har dubbelsäng på mitten bak som man drar ut en bit på längden när den ska användas. Tycker vi är perfekt. Första bilen var en alkovbil LMC 6400 och sova i den alkoven var väldigt bra då, trots att man fick klättra. Ett sidofönster gjorde att man kunde titta ut på morgonen utan att folk såg rätt in. Sedan blev det helintegrerat. Först en Hymer B684 med våningssängar på tvären bak och garage under. En dinett för fyra på höger sida och en dinett för två på vänster sida. 7 bältade platser. Då låg vi i den nerfällbara sängen över hytten. Lite trängre än i alkovbilen men inte så högt att klättra. Nästa Hymer B654 med fransk bädd. Var väl sådär men med åldern behöver man upp någon gång på natten och krångligt att ta sig förbi frugan då. Den vi har nu trivs vi mycket bra med. Hade väl inte tänkt byta förra året men var in på Hymercenter och tog en fika med dopp och vi fick ett bud som "vi inte kunde motstå". Ångra oss inte.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Dubbelsäng i mitten måste väl vara kanon på vintern så man slipper kallras från fönstren.

/marunga

Toppen